Harde schijf NIET formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even zomaar een idee, dat heb ik namelijk ook eens aan de hand gehad (toen ik er achter kwam wat de oorzaak was, was het al te laat en was alles weg)

Je hebt pc's en die kunnen maar een bepaalde grootte van harde schijven lezen.
Ik meen 320GB.
Als een schijf groter is, dan krijg je foutmeldingen en hele rare dingen te zien.

Je hebt het al op verschillende pc's geprobeerd zeg je, maar het zou best eens waar kunnen zijn wat ik zeg.

Door nu iets te gaan veranderen/aanpassen help je de schijf pas echt om zeep.

Dus wees er zeker van dat de schijfgroottelimiet van je pc niet de boosdoener is.

nee dat is niet het geval, heb die schijf al 2 jaar ofzo dus en het is sinds een week dat hij het opeens niet doet en ik heb echt niets veranderd aan mijn pc of zoiets...

maar toch bedankt voor het advies:)

mvg WW

en de schijven die aanwezig zijn

Bijlagen

• schijven.JPG
    schijven.JPG
    47,5 KB · Weergaven: 47
Blijf het vreemd vinden dat je de schijf wel in Testdisk ziet,maar niet in PTEDIT32.

Probeer het nog eens met PTEDIT,als het lukt is de reparatie wellicht makkelijker.

Wil het niet lukken,dan nog eens Testdisk Quick Search en dan kiezen voor "Deeper Search".

Graag weer het scherm hier en sluit Testdisk niet af,want na Deeper Search blijven enteren totdat je "Write" onderin het scherm ziet.

Selecteer dan Write (indien aanwezig) enter en volg de aanwijzingen.

Start vervolgens de PC opnieuw op,om de wijziging door te voeren.

Greetz

oke heb wat jij zei 2x gedaan krijg nu dit:
het is groen, betekend dat dat het goed is?

mvg, WW

Bijlagen

• goed.JPG
    goed.JPG
    73 KB · Weergaven: 55
Groen moet goed zijn dacht ik.

Heb je dit gekregen na "Write"?

Zoja,dan kun je kennelijk de schijf nog niet benaderen?

Zie je de schijf nu wel met PTEDIT32?

HIJ DOET HET WEER!!!

snap echt niet waarom opeens doet hij het weer en heb echt nergens aangezeten ofzo....

Weet iemand hoe dit nou kwam of wat ik dan heb gedaan?

Voor het geval dat het weer gebeurd....

mvg WW

snap echt niet waarom opeens doet hij het weer en heb echt nergens aangezeten ofzo....
Ja grapjas,dat komt natuurlijk door dat "Write" commando en doordat je opnieuw hebt opgestart ;)

Je zou nu de bootsector even moeten opslaan,ik zal kijken of ik een link heb voor SuperFdisk.

Greetz

Voor het geval dat het weer gebeurd....
Met SuperFdisk kun je een backup maken van de bootsector cq de "partition table".

Dat kun je van alle schijven doen die je hebt en die backup kun je dan bij problemen weer terugzetten ;)

Haal ook de formattool van HP op,als je die nog niet hebt,dan kun je de USB-stick "bootable" maken met de bestanden van SuperFdisk.

http://www.sibd.ca/Files/SP27213.exe

Maak een backup van de bestanden op de USB-stick,want die wordt geformatteerd.

Hoe is de USB-stick nu geformatteerd,als FAT, FAT32 of NTFS?

Installeer de HP-tool en pak de bestanden van de SDisk.iso uit naar een map.

Laat even weten wanneer je alles gereed hebt.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan