Harde schijf niet gevonden na plaatsen nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Dagdag,

Een laptop van een kennis gaf er de brui aan nadat de melding: "Operating system not found" gegeven werd.

Een telefoontje naar HP gaf uitkomst dat de harde schijf kapot was (ook in de bios werd deze niet aangegeven).

Nu een nieuwe harde schijf gekocht en geplaatst maar hij blijft dezelfde melding geven. Ook in de bios staat nog steeds geen harde schijf!!

Moet ik zo'n harde schijf installeren met bv een setup disk of moet dat in de bios aangegeven worden (en waar dan want ik zie geen opties om een schijf te laten herkennen)?

Ik hoop dat iemand met de oplossing komt want dit is echt dramatisch!!!

Groeten,
Jeroen

Klinkt vreemd! Maar heb je de HD goed aangedrukt op de aansluiting.?
En in Bios HD op automatisch herkennen staan?.

In de bios staat vermeld dat er gewoonweg geen harde schijf aanwezig is. De harde schijf zit wel goed in de laptop daar ben ik 100% zeker van...

Kan je hier mee verder?

Ik hoorde net van een vriend dat ik het eventueel met ' Fdisk' kan doen in msdos...hiermee ga ik nu eerst even mee aan de slag!

Geplaatst door *Baia*
In de bios staat vermeld dat er gewoonweg geen harde schijf aanwezig is. De harde schijf zit wel goed in de laptop daar ben ik 100% zeker van...

Kan je hier mee verder?

Ik hoorde net van een vriend dat ik het eventueel met ' Fdisk' kan doen in msdos...hiermee ga ik nu eerst even mee aan de slag!

Welke besturing komt er op?? als het is XP kan het ook van af cdrom waarbij in Bios cdrom als eerste boot moet staan

Ja, uiteindelijk komt er XP op maar eerst moet win 98 erop aangezien zij alleen maar een upgrade naar XP gekocht hebben.

Dus daar hebben we waarschijnlijk weinig aan...

Dan moet je inderdaad via Fdisk de schijf voor gebruik klaar maken en formateren

Nou, ook via FDisk geen resultaat.

Wanneer ik 'm boot met een diskette en run fdisk dan geeft ie aan dat er "Geen vaste schijven gevonden zijn".

Hopeloos...

Als je nog oplossingen hebt dan hoor ik het graag!

Ik las wel op:
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...sId=31650&prodTypeId=321957&objectID=lpi05785

Dat er mogelijk problemen zijn met een hitachi harde schijf en laten we nou net een hitachi harde schijf hebben :evil: Zelfs de link om een update te downloaden op de HP website stuurt ons alleen maar verder het bos in.

Nah ja...de groeten dan maar en bedankt voor je hulp tot nu toe!

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan