harde schijf niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik wou zojuist een niewe hard disk in min pc plaatsen, bij opstart vint hij hem wel, maar als ik in mijn windows kom, gaat de pc ten eerste verschrikkelijkk traag, internet explorer loopt vast en in windows verkenner vint ik hem niet trug:(, ik heb hem nu losgekoppeld en de pc gaat weer normaal, maar hoe kan ik hem nu weer laten vinden?

Als het een tweede schijf is heb je um op slave gezet,
en daarna geformateerd.

Om welke windows versie gaat het.
Draai onder ntfs of onder fat 32.

Laatst bewerkt:
in ieder geval, alles loopt nu al weer normaal:) internet gaat weer, hij loopt op een normale snelheid, alleen vin ik nix trug:(, hoe moet je dat doen op slave zetten?, bij de opstart stond er iets op van autodetecting pri master, formatteren heb ik ook nog niet gedaan, hoe kan ik ook anders:s ik vin hem niet trug

windows 98 en fat32 (denkik) zal eens kijken of ik dat trug vint in everest

de eerste harde schijf draait in ieder geval onder fat32, de tweede zou ik moeten formatteren, maar ik vin hem nie

sorry, maar je bent echt vreselijk onduidelijk.
Ik kan er weinig van maken.

Is de 2e harde schijf nu aangesloten of niet?
Staan de jumpers goed?
Kabel goed aangesloten?
Wordt de schijf herkend in de Bios?
Is het een volledig nieuwe schijf? (en dus leeg)

Als alles met ja wordt beantwoord, dan snap ik niet goed wat het probleem is.

Oja.. moest je in het W98-tijdperk niet een schijf eerst in de bios accepteren, of hoe noem je dat ook al weer...

alle kabels zitten goed aangesloten, maar in de bios word ie nie gevonden:confused: en het is geen volledig niewe harde schijf, maar een uit een oude pentium 2, mar die hoort wel leeg te zijn nu:)

heb je aan de jumperinstellingen gedacht?
Het is niet een kwestie van kabel erin en het werkt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan