harde schijf niet kenbaar in schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

droopydroopy

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw hier. Ik heb sinds kort een externe harde schijf gekocht, 60GB.
Nu kan ik deze openen in deze computer, maar niets toevoegen en in schijfbeheer zie ik deze niet staan, wel C: en D:
Kan iemand mij helpen??

Greetz droopy:o

Heb je de schijf wel eerst geformateerd? Dit is gebruikelijk bij nieuwe schijven.

Rechts op deze computer -> Beheren -> Schijfbeheer.

daar moet je hem eerst formateren!

gr. Marko

Laatst bewerkt:
Ik heb deze proberen te formatteren en dan krijg ik ' error in reading drive capacity', terwijl als ik de schijf open staat er bijna 60 GB op?
In schijfbeheer is deze schijf niet terug te vinden nogmaals, alleen de C en D schijf.

Bedankt voor je snelle reactie.

Greetz

Ik heb deze proberen te formatteren en dan krijg ik ' error in reading drive capacity', terwijl als ik de schijf open staat er bijna 60 GB op?
In schijfbeheer is deze schijf niet terug te vinden nogmaals, alleen de C en D schijf.

Bedankt voor je snelle reactie.

Greetz

Je schrijft: Als je de schijf opent staat er 60 gig op, maar welke drive letter is het dan ?

Wat is de D schijf ?? Is dit een andere partitie of een tweede harde schijf of een CD of DVD drive ?

De schijf waar 60 GB op staat wordt automatisch aangeduidt met E:
De schijf D: is mij dvd speler. Verder hangt of zit er niets in.

Neem aan dat hij via de USB communiceert, staat alles goed in apparaatbeheer qua USB? staat daar een enhanced USB controller?

Ook in de bios alles zo gezet, dat alles over de USB op enabled staat?

Dit is een beetje de omgekeerde wereld, vaak is hij te zien in schijfbeheer, en als er wat mee is, niet in mijn computer of verkenner.

Probeer eens met TestDisk te achterhalen wat er loos mee is.

na een paar keer proberen staat hij als E: in schijfbeheer. Ik probeer te formatteren en dat doet hij ook, als hij klaar is dan zegt hij dat het formatteren niet is voltooid?? Heb het nu 2 x geprobeerd en krijg het niet voor elkaar.

als ik de testdisk open dan opent hij verschillende programma´s in winzip. Als ik dan de testdisk.exe de toepassing probeer te openen dan geeft hij een waarschuwing dat de toepassing niet kan worden gestart omdat cygwin1.dll niet kan worden gevonden??
Ik ga eens kijken wat er in de bios staat over USB en deze ze ik dan allemaal op enabled.

Ik heb in apparaatbeheer gekeken en daar staat alles ingeschakeld. In de bios heb ik alles met USB, 2 regels, op enabled gezet. Als ik de schijf dan nogmaal probeer te formatteren dan krijg ik `error in reading drive capacity´. Doe ik dan nog steeds iets niet goed??

GReetz droopy

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik de testdisk open dan opent hij verschillende programma´s in winzip. Als ik dan de testdisk.exe de toepassing probeer te openen dan geeft hij een waarschuwing dat de toepassing niet kan worden gestart omdat cygwin1.dll niet kan worden gevonden??
Ik ga eens kijken wat er in de bios staat over USB en deze ze ik dan allemaal op enabled.

Eerst uitpakken, en dan het programma starten.

oke, ben al wat verder. Ik heb hem uitgepakt en probeer deze te openen. Hij kan hetm niet openen, kan cygwin1.dll niet vinden.
kan iemand mij een link sturen om te downloaden? Ik heb al gekeken op de site van cygwin, maar ik ben niet echt handig met die dingen. Wil alleen de testdisk kunnen openen om alles te controleren.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan