Harde Schijf niet meer gevonden door Windows (Na partitie wissel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee helaas niet, kan niet bij diskmanagment komen.

Ik ben nu de gehele DATA partitie aan het kopieren naar een externe HDD, via bootable Gparted.

Als ik deze straks op mijn pc aansluit herkent hij hem als het goed is als D (Elke usb stick werd immers als D aangezien). Dan kan ik als het goed is bij Disk managment en het een en ander veranderen.
Dat is nu dus even afwachten

Je hebt een nieuwe partitie aangemaakt... das dus de nieuwe C? en daarom heb je problemen.
Als je nu de oude C kloont naar de nieuwe C partitie... ben je er dan ook?
Als je dan herstart zou ie van de nieuwe C moeten herstarten?
Werkt dat.. dan kun je de oude C die nu wrs anders heet ... weer voor andere zaken gebruiken...
Maak wel eerst images... ;) (wrs al gedaan.....)

Nope zo zit het niet.

Met de C (opstart) partitie is niks aan de hand. De D (DATA) partitie is verdwenen nadat ik deze verkleind heb. Hij wordt echter nog wel herkent in andere besturingssystemen.

Het klonen naar een nieuwe C of dergelijke heeft geen nut. Er is ook geen nieuwe D dus kan de oude ook niet daarheen klonen. Daarom kloon ik de oude D naar een externe HDD,
elke externe hardeschijf die ik aansluit op mijn PC wordt herkent als D (Want eerst volgende beschikbare letter) Zodra deze herkent wordt kan ik als het goed is weer bij programma's om de interne stationsletter toe te wijzen.

Ik zou bijna zeggen: om een hoop problemen en frustratie te besparen, leen even bij iemand een USB dvd speler of schaf er een aan voor 25 euro. Altijd handig ook als je bv software vanaf cd/dvd moet installeren en he hebt ook geen UEFI bootproblemen meer. :)

Als je nog een keer Win installeert zet hem dan helemaal op die SSD ipv te splitsen... das veul handiger... want dan zitten iig alle belangrijke bestanden op C en ben je niet meer afhankelijk van D... Oook voor het imagen is dat veul makkelijker..
Als jij nu een image van het systeem moet make, moet je C+D image.... (D backuppen moet uiteraard, maar hoeft dan niet in de Win-image te zitten...)

Je kunt altijd grotere mappen als Mijn Docs en zo handmatig nog naar D-verhuizen...
120GB zou ruim moeten zijn voor Win (zeker als je mijn docs en zo verhuist).

Veel handiger maar niet voor mij. Bij dit soort problemen was het wellicht praktischer geweest. Maar voor de snelheid van mijn pc niet, de SSD is erg klein en wil puur en alleen opstarten en twee applicaties opdraaien (Die erg groot zijn) daarom is opsplitsen noodzakelijk.

Ik heb het opgelost door met gParted de D schijf te klonen naar externe HDD, deze in te pluggen, werd herkent als D: kon ik diskmgmt.msc opstarten, usb van externe hdd eruit gehaald, interne letter D toegewezen, opnieuw opgestart en het werkte!

Bedankt voor al jullie reacties

Fijn dat het gelukt is. Als je denkt dat de SSD wat te klein is, waarom dan niet een 256GB, die zijn zeer betaalbaar geworden en dan loopt de rest ook nog sneller...
Verder snap ik je punt wel...

Zodra ik een baantje in de ICT heb gevonden ga ik dat ook zeker doen (al gaan we dan voor 512).

Maar op dit moment ben ik nog een zeer schrale student....

Succes daarmee, ze zitten daar op doorpakkers te wachten.. .en je laat wel zien dat je er zin in hebt en er zit ook lijn in...
Succes!
(PS:mijn zoon is net overgeschakeld naar de IT en heeft een aardig baan op de Zuid-as en is blij met zijn IT-baan)

Succes daarmee, ze zitten daar op doorpakkers te wachten.. .en je laat wel zien dat je er zin in hebt en er zit ook lijn in...
Succes!
(PS:mijn zoon is net overgeschakeld naar de IT en heeft een aardig baan op de Zuid-as en is blij met zijn IT-baan)

Zodra ik een baantje in de ICT heb gevonden ga ik dat ook zeker doen (al gaan we dan voor 512).

Maar op dit moment ben ik nog een zeer schrale student....

Het verschil tussen 120 en 250 GB ssd is maar iets van 11 euro.

Kun je wel heel veel eten van kopen als student als je het slim doet... (vader van 2 ex-studenten en 1 student..... en ervaringsdeskundige.. maar in een andere tijd..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan