harde schijf niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
heb in mijhn pc reeds een hd van 80gb van maxtor steken en nu wou ik er gisteren een andere schijf bijsteken om bestanden van die schijf naar de mijne te kopieren.probleem is nu dat die schijf opeens in geen enkele pc meer herkend worsdt.niet op master,slave of cable select.groot raadsel.dag voordien werkte ze nog perfekt met xp pro.ben ten einde raad want er staan veel bestanden op die schijf die ik niet graag zou kwijtraken.HELP aub

Ik ga ervan uit dat je de schijf niet ziet onder Windows XP.
Je moet de schijf 'activeren'.
Dit doen we als volgt:

Ga naar het configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer.
Kies de schijf die jij niet ziet (waarschijnlijk schijf 1) en klik eenmaal op de partitie en vervolgens op de rechtermuisknop. Kies stationsletter en paden wijzigen.

Geef voor de partitie een vrije stationsletter op en bevestig met OK.
Je zult zien dat je schijf nu wel actief is in Windows Verkenner.

Succes!

harde schijf

schijf wordt ook niet herkend in bios.zou het dan helpen als ik alles doe wat je mij geschreven hebt?

harde schijf

hoe kan ik mijn harde schijf terug laten herkennen in mijn bios?werkte eerst perfekt,maar toen ik ze als slave in mijn pc heb gehangen om naar mijn schijf te kopieren,werkte ze plots niet meer.wordt ook niet herkent in de bios.staat heel veel data op die schijf die ik niet kwijt wil.hoe kan het dat een hd eerst perfekt werkt en dan ineens niet meer?is er geen enkel middel om die schijf terug te laten werken?AUB help mij!!

riri1601 zei:
heb in mijhn pc reeds een hd van 80gb van maxtor steken en nu wou ik er gisteren een andere schijf bijsteken om bestanden van die schijf naar de mijne te kopieren.probleem is nu dat die schijf opeens in geen enkele pc meer herkend worsdt.niet op master,slave of cable select.groot raadsel.dag voordien werkte ze nog perfekt met xp pro.ben ten einde raad want er staan veel bestanden op die schijf die ik niet graag zou kwijtraken.HELP aub

Kabels goed aandrukken, vooral de stekkers op het moederbord, daarnaast met de nieuwe schijf de jumper goed zetten en de juiste aansluiting gebruiken, midden is slave, stekker aan korte stuk na middenstekker, is master, en de jumpering daar op aan passen.

harde schijf

heb alles gedaan wat mij hier verteld werd,maar zonder resultaat.sta nog altijd even ver.is er echt niemand die nog een oplossing weet?

riri1601 zei:
heb alles gedaan wat mij hier verteld werd,maar zonder resultaat.sta nog altijd even ver.is er echt niemand die nog een oplossing weet?

Wacht even, even mijn glazen bol pakken, sh it, laat ik hem net uit mijn handen vallen.:D

Kun je misschien wat meer info geven?
Type schijf, merk mobo en type zou kunnen helpen, als de schijf niet door de bios wordt herkent, is dat een foutieve instelling in de bios, slechte kabels, foutieve jumpersetting op de schijf, schijf software of hardware overleden.

harde schijf

de hd is een maxtor van 80gb.moederbord is een pentium 3 met een 800mhz processor op.heb jumper al geprobeerd op master,slave en cable select.heb ook al kabel verandert.resultaat:nihil.schijf werkte de dag voordien nog perfekt.kan toch zo maar niet van de ene dag op de andere naar de knoppen gaan?schijf is nog geen 6 maanden oud.heb de bestanden die op die schijf staan echt nodig.
alvast bedankt voor alle mogelijke hulp en raadgevingen.

Als je hem in een andere computer erbij kunt hangen, kun je hem daar misschien weer kunnen proberen te repareren met b.v. een chkdsk uit te voeren, of de Ultimate boot cd downloaden, daar staan allerlei progjes op om de schijf weer gangbaar te krijgen.

http://www.ultimatebootcd.com/

Wat betreft het overlijden van schijven, tja, dat kan natuurlijk altijd, sh it happens.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan