Harde schijf niet meer te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Notaris

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Ik heb een giga probleem met een 1 Terrabyt schijf van WD. Het besturingssysteem begon kuren te vertonen, kon geen printer meer installeren, verscheidene software ging vreemd doen. Plotseling was ook mijn externe harde schijf niet meer bereikbaar Is "spontaan" van NTFS naar RAW gegaan. Kan nu niet meer gelezen worden.
Is er iemand die daar verstand van heeft?
Wat is RAW? Kan dat omgezet worden zonder gegevensverlies?
Als ik deze schijf wil benaderen, wordt gemeld dat ik deze eerst dien te formateren.
Ja, dan weet ik zeker dat ik alle gegevens kwijt ben.

Wie kan mij helpen??

Groetjes Notaris

Een heel vervelend probleem om over het ontstaan maar niet te beginnen.
Ik vond een artikel, wel engels waarin ze iemand helpen met exact het zelfde probleem.
Misschien heb je HIER wat aan.

Het omzetten van RAW naar NTFS zal helaas alleen gepaard gaan met een FORMAT, je wil dus eerst je data terug hebben. Helaas vind ik geen gratis tools, misschien dat andere deze wel weten maar HIER nog een stuk uitleg over het terug halen van je data. Er zijn natuurlijk genoeg wegen om aan deze software te komen.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Probeer schijf eens aan te sluiten op een andere PC , want aangezien je zelf zegt dat je ook problemen hebt met andere hardware kan het zijn dat er helemaal niets mis is met je schijf ;)

Heb het zelf ook ooit aan de hand gehad met 'n schijf , ik stak ze in en kon ze 5 minuten gebruiken. Nadien weigerde deze dienst en kon ik ze ook enkel formatteren. Computer opnieuw opstarten hielp ook , maar ik kon ze telkens maar 5 minuten gebruiken , idem voor USB-stick.

Herinstallatie van de computer loste dit probleem op, er was helemaal niets mis met de schijf! Dus zeker en vast andere PC eens proberen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan