harde schijf niet te zien in verkenner

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jwa

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2006
Hallootjjes,
Mijn tweede harde schijf is niet te vinden in verkenner,nadat ik hem in een andere computer heb geplaatst.In schijf beheer is ie wel active maar ik kan er niks mee?!,ook geen verandering van lokatie letter C: of D: .
Aleen formatteren,maar dat is niet de bedoeling omdat er data (foto's e.d.) opstaan.
Ik hoop dat het iets ***ligs is aangezien ik geen expert ben.
Alvast bedankt.
jwa

Wie weet... Stond er een besturingsysteem op, of losse data?
Wat voor indeling is de schijf? (FAT, NTFS, etc..)

Er staat losse data op foto"s e.d.geen besturingsysteem en de indeling is ntfs.

jwa zei:
Er staat losse data op foto"s e.d.geen besturingsysteem en de indeling is ntfs.

En welk OS gebruik je? indien 98 met fat32 kun je hem inderdaad niet zien
Indien XP, of een ander NT OS, zul je er een tooltje, b.v. TestDisk, er op los moeten laten wat de reden zou kunnen zijn.

testdisk geinstalleerd ,harde schijf gedetecteerd,laten analizeren en dan?

jwa zei:
testdisk geinstalleerd ,harde schijf gedetecteerd,laten analizeren en dan?

Ja, zolang je geen toestemming geeft om iets te veranderen, gebeurt er niets, je zult eerst moeten achterhalen wat er fout is aan de mbr of partitie(s).

part_aux head=64 nbr=1
get_geometry_from_list_part_aux head=128 nbr=1
get_geometry_from_list_part_aux head=240 nbr=2
get_geometry_from_list_part_aux head=255 nbr=1
Current partition structure:
1 * Sys=44 0 1 1 32421 239 63 490220577

search_part()
Disk /dev/sdb - 250 GB / 233 GiB - CHS 32422 240 63
NTFS at 0/1/1
filesystem size 490220577
sectors_per_cluster 8
mft_lcn 786432
mftmirr_lcn 30638786
clusters_per_mft_record -10
clusters_per_index_record 1
D HPFS - NTFS 0 1 1 32421 239 63 490220577 [DATA 2]
NTFS, 250 GB / 233 GiB
get_geometry_from_list_part_aux head=8 nbr=2
get_geometry_from_list_part_aux head=16 nbr=2
get_geometry_from_list_part_aux head=32 nbr=2
get_geometry_from_list_part_aux head=64 nbr=1
get_geometry_from_list_part_aux head=128 nbr=1
get_geometry_from_list_part_aux head=255 nbr=1

Results
* HPFS - NTFS 0 1 1 32421 239 63 490220577 [DATA 2]
NTFS, 250 GB / 233 GiB

interface_write()
1 * HPFS - NTFS 0 1 1 32421 239 63 490220577 [DATA 2]
simulate write!

write_mbr_i386: starting...
write_all_log_i386: starting...
No extended partition

TestDisk exited normally.

Sun Apr 23 22:25:30 2006
TestDisk command line :
TestDisk 6.3, Data Recovery Utility, March 2006
Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>
http://www.cgsecurity.org
Windows version (ext2fs lib: 1.38, ntfs lib: 9:0:0, reiserfs lib: 0.3.1-rc8)
Using locale 'C'.
file_read(6,1,buffer,1(0/0/2)) seek err No medium found
file_read(6,1,buffer,0(0/0/1)) seek err No medium found
Warning: can't get size for /dev/sdc
file_read(6,1,buffer,1(0/0/2)) seek err No medium found
Warning: can't get size for /dev/sdd
file_read(6,1,buffer,1(0/0/2)) seek err No medium f

Dit is wat testdisk over de schijf gevonden heeft, het gaat over die met 250 gb ,mischien dat je wat kan uitleggen.
Zoals ik al te kennen gaf ik ben geen deskundige,maar aldoende leert men!

Ga naar Intel en dan naar advanced, daar kun je kijken of er fouten zitten en waar.

Heb je wel de goede schijf gekozen? want die onderste blok info snap ik ook geen hout van dat gaat ineens over reiserFS, en het is een ntFS.

Zeker uit de log gefriemeld.:D

Laatst bewerkt:
Yeah right!
En dan? Er staat dan:1* sys=44 01 1 32421 239 63 490220577 (Dat is de schijf waar het om gaat)
List of partition type,en dan een hele lijst met nummers van 01 t/m 56 met fat 12,16<32men hid.fat32 en nog veel meer.wat is fout enwat moet ik doen:confused:

Laatst bewerkt:
Das nie zo mooi:( , je kunt nog proberen met die Photorec_win de foto's eraf te halen, of met een Recovery tool de boel eraf te halen, maar ja, waar laat je het.

Ook met een onderdeel van Partition Magic, Ptedit, kun je proberen de partities de juiste code te geven.

Maar zo te zien is je hele partitietabel en de mft naar zijn grootje.

Probeer het eerst met het herstellen van de mbr, de gegevens van de schijf zij niet goed, maar daar was je zelf ook al achter, er worden 255 koppen gebruikt, en de eindkop moet 254 zijn, bij jou staat deze op 239, dit zijn natuurlijk niet de echte aantal koppen, maar de CHS vertaling, ook kun je naar disk geometry gaan en daar eens kijken wat er wordt weergegeven.

Ook zul je even moeten nadenken hoe de schijf was gepartitioneerd, en welke grootte deze hadden, dit als vergelijkingsmateriaal voor een eventueel hestel.

Het is al met al een lastig karwijtje, en zo op afstand moeilijk om de goede adviezen te geven.

Het zit zo : 250 gig als 250 gig in m'n pc gepropt als station D: opslag van mp3,foto en film dus geen partities van gemaakt toen.(leek mij handiger voor films ,capture van video banden e.d.).
Andere computer gekregen ,staat beneden vond m'n vrouw gezelliger!
Dus ik dacht ik gooi die 250 gb in die nieuwe pc ,alles gelezen hoe dat moest ,appeltje eitje!
Bij schijf beheer prachtig weergegeven als schijf 1 standaard 233 ,76GB on line en daar naast met dat schuin gestreepte als Data 2 233,76 GB NTFS in orde (actief).
Maar geen stations letter zoals C:
En als met rechts op klik kan ik alleen "partitie verwijderen",en "help"
Geen stationsletter wijzigen.Niet kunnen openen,alles is grijs.
Dit is de situatie,wat is er verkeerd gegaan of gedaan.?:(

Je weet het misschien niet? maar is die schijf in de "oude" computer als dynamische schijf erbij gehangen?

Je zegt dat er geen partities op gemaakt waren, dan is het een onderdeel van de schijf die er in hing geworden, misschien niet stiekum toch 1 partitie in NTFS van 200tig gig?

Sorry, maar je vehaal is, voor mij, zo onduidelijk als een kom chocola.:p

Mocht het eerste zo zijn, dan kun je, als het goed is, deze in die nieuwe pc in schijfbeheer importeren.

Mocht ik nog steeds verkeerd hebben begrepen, ligt dat niet aan mij.:D

Al gebrobeerd om met TestDisk de mbr te hestellen?, kan alleen indien het GEEN dynamische schijf was.

wat bedoel je met dynamische schijf en wat moet ik dan herstellen bij mbr?:rolleyes:

Met mbr gebeurd er niets :
Disk/dev/sdb-250GB/233GiB-CHS 32422 240 63
wrtite a new copy of mbr code to first sector <Y/N>Y enter
en dan niets?

Ja, gewoon de mbr laten schrijven, maar of het helpt?, de aantal koppen kloppen niet, maar nee heb je.

Heb je wel al de documentatie van TestDisk doorgenomen?

Leesvoer.

Daar staat het allemaal goed beschreven.

Ik word er een beetje moedeloos van, wat kan het zijn als hij wal bij schijf beheer word herkend en bij apparaatbeheer en in de windows verkenner niet moet ik dan in de bios aangeven wat voor letter hij moet krijgen A: tot en met Z: .
Er staat geen OS op met jumperjes op slave gezet heeft het dan nog steeds met master boot record te maken?Ik ben echt een leek op dit gebied en helemaal als het niet lukt.groetjes jwa

jwa zei:
Ik word er een beetje moedeloos van, wat kan het zijn als hij wal bij schijf beheer word herkend en bij apparaatbeheer en in de windows verkenner niet moet ik dan in de bios aangeven wat voor letter hij moet krijgen A: tot en met Z: .
Er staat geen OS op met jumperjes op slave gezet heeft het dan nog steeds met master boot record te maken?Ik ben echt een leek op dit gebied en helemaal als het niet lukt.groetjes jwa

:confused:
De schijf is nu raw, dan kun je er ook geen driveletter aanhangen, en elke schijf, uitgezonderd dynamische, hebben een Master Boot Record, anders weet de schijf niet wat welk waarom wie het is, een kip zonder kop, dus, heeft niets met master of slave van de bios herkenning te maken.

Breng hem naar een plaatselijke computerboer, zeg wel dat ze de schijf NIET moeten partitioneren en formateren, dit wordt anders een neverending story.

Dat zal ik dan maar doen,al had ik het liever zelf achter willen komen.
He, Lange Pier bedankt voor je kostbare tijd en de mazzel!!:thumb:
Groetjes JWA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan