harde schijf niet volledig herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbonenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Berichten
115
Ik heb momenteel een pentium 1 onderhanden, waarop W98 SE is geplaatst. Het moederbord is van Intel, type Advanced/zp baby-at Board (P100). Er zit een harde schijf in van 20GB. In het bios wordt maar 8GB herkend.
Ik heb al gezocht naar een bios-upgrade, maar deze wordt niet meer ondersteund door Intel.
Zijn er ander mogeijkheden om de schijf te laten herkennen? Graag jullie reacties
 
Er zijn programma's te krijgen die dit voor je oplossen, deze vind je op de site van de fabrikant van de schijf.
 
je koopt beter een nieuwe pc, je bios kan het herkennen maar je zal nooit kunnen genieten van de snelheid en de opslagmogelijkheid! DUS BETER EEN NIEUWE
 
En jij geeft hem het geld er wel voor, dat vind ik aardig.
 
Geplaatst door dierickbart
je koopt beter een nieuwe pc, je bios kan het herkennen maar je zal nooit kunnen genieten van de snelheid en de opslagmogelijkheid! DUS BETER EEN NIEUWE

Ook lekker advies :rolleyes: Niet iedereen heeft voor hun doeleinden een supersnelle nieuwe pc nodig.

Oude pc's worden ook vaak voor jonge kinderen gebruikt. Moet je die ook maar een nieuwe geven?
 
harde schijf vervolg

Ik stel alleen antwoorden op prijs die mij verder helpen en niet deze naar ik aanneem goed bedoelde adviezen en ondeling gekwetter.
 
Hallo

Mits het merk van de betrokken harde schijf niet wordt vermeld , en dit een duidelijk geval is van ....

B.i.o.s. die deze harde schijf niet ondersteund , stel ik voor om naar de website v/d fabrikant te "smurfen" en iets in de trant van.... "maxblast voor een maxtor " en ...."diskmanager voor een seagate " harde schijf te installeren ......

Je zou ook eventueel een b.i.o.s. flash kunnen overwegen ,mar mits je deze niet terugvindt ,en dit soms ook wel eens fataal kan aflopen , zou ik eerst die zogenaamde diskmanager software overwegen....

Het lijkt mij wel logisch dat een dergelijke schijf niet 100 % tot zijn recht komt in een dergelijke systeemconfiguratie ...

P.s.:

Wat weet de "verkoper" hierover te vertellen , of doet deze of zijn neus bloedt??????
Indertijd werden veel schijven standaard geleverd met dergelijke software....

Peter
 
harde schijf werkt

Het heeft even geduurd voordat ik de pc onderhanden kon nemen. Ik heb de speciale software (Maxblast) van de fabrikant (Maxtor) gebruikt. Nu is de gehele schijf van 20 GB in beeld en heb ik deze kunnen partioneren. Bedankt voor de aangedragen oplossingen
 
Hallo

Zonder dank .....

En ... graag gedaan ....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan