harde schijf niet zichtbaar bij Mijn Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bendesa

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2002
Hallo allemaal,

ik heb onlangs een extra harddisk in mijn PC gezet. Gewoon aangesloten op de stroom en zo'n kabel waar je twee apparaten op aan kunt sluiten. Toen ik de computer weer aanzette gaf XP de melding dat er nieuwe hardware was gevonden dus ik dacht nou dat gaat goed.

Zo moeilijk is het ook niet een extra harddisk erbijin zetten. Het gekke is dat
als ik vervolgens kijk bij deze computer dan is de extra schijf niet te zien. Als ik kijk bij apparaatbeheer dan staat hij wel gewoon keurig erbij en bij eigenschappen staat ook dat het apparaat correct werkt.???

De harddisk is geformateerd

Wie heeft er een tip voor mij over wat te doen?

Bij voorbaat dankt

Vr Gr

Johan van 't Wout

Laatst bewerkt:
Dat kan wel kloppen ja.

Is de Schijf al geformateerd?anders dat nog even doen!.

En is de Jumper seting ook goed gedaan?

harddisk niet zichtbaar

Het is een Maxtor schijf en voor zover ik weet levert die zijn harddisks geformateerd. Ik heb vaker een harddisk geplaatst van maxtor zonder problemen. Ik zou anders trouwens ook niet weten hoe ik de schijf zou moeten formateren want ik kan er immers niet bijkomen?

De jumpersetting staat op cable select

groetjes

johan

Maxtor levert de harde schijven niet geformateerd, zou de eerste keer zijn, heb er ondertusssen, wel tientallen ingebouwd, ik ken überhaupt geen fabrikant die dat doet.

Dus indelen en formateren maar.

In uitvoeren, diskmgmt.msc intrommelen, en enteren.

Laatst bewerkt:
harddisk niet zichtbaar

Ik ben geen expert maar ik heb zelf drie Maxtor externe harddisks aan mijn pc hangen en die heb ik nooit hoeven te formateren. Aansluiten en ze deden het.

maar goed ik wil die schijf wel formateren maar hoe dan als ik er niet bij kan komen?

Groetjes

Johan

PS ik ben geen PC nerd dus veel verstand heb ik er niet van(-:

Je hebt het over een interne schijf, niet over externe.:evil:

Enne, verstand van computers hebben, dat heeft vaak iets te maken met intelligentie, dat je hem gelijk als nerd bestempeld, tja.:cool:

harddisk niet zichtbaar

Ja bedankt voor je reacties maar ik ben er nog niet veel verder mee gekomen. Hoe formateer ik een schijf die niet zichtbaar is in mijn PC?"

En dat van nerd is niet onaardig bedoelt hoor en alle hulp is zeer gewaardeerd.

Ik heb het idd over een interne schijf die ik heb ingebouwd maar jij had het over maxtor schijven die niet geformateerd geleverd worden dat is dus een beetje te generalistisch en dus niet waar? Ja toch

Nou help me eens even ipv te gaan zitten hakken op woordjes (-:

Groetjes

Johan

Ja bedankt voor je reacties maar ik ben er nog niet veel verder mee gekomen. Hoe formateer ik een schijf die niet zichtbaar is in mijn PC?"

En dat van nerd is niet onaardig bedoelt hoor en alle hulp is zeer gewaardeerd.

Ik heb het idd over een interne schijf die ik heb ingebouwd maar jij had het over maxtor schijven die niet geformateerd geleverd worden dat is dus een beetje te generalistisch en dus niet waar? Ja toch

Nou help me eens even ipv te gaan zitten hakken op woordjes (-:

Groetjes

Johan
Dus indelen en formateren maar.
In uitvoeren, diskmgmt.msc intrommelen, en enteren.

Als je had gelezen.:)

Enne, externe schijven, daar zitten wel Maxtor schijven in, maar die worden als plug and pray verkocht, en niet als losse schijf, hoezo woordjes.

Maare, ik voel mij niet aangesproken, hoor, ik heb overal verstand van.:cool:

Intern

Ik denk dat onze vriend het heeft over een interne drive.

Weet niet hoe de laaste versies van XP het doen, maar denk wel te weten wat hij moet doen.

Bij 2000 (2K) krijg je een melding "hantekening plaatsen ?" en als je dan Ja zegt wordt hij dynamisch.
Bij XP heb ik meegemaakt dat hij niets vroeg en hem dynamisch maakte.

Waarom dit verhaal:

Als een schijf dynamisch is zie je hem pas in verkenner als je hem in schijfbeheer hebt geïmporteerd, of aangemeld als het een nieuwe is.

de weg: Instellingen,config.scherm,systeem.beh,computer.beh,schijf.beheer.

Eric.:thumb:

P.S. Lange Pier gebruikt altijd de korste weg via uitvoeren, dat werkt net zo goed.
Maar Ja: veel mensen lijken angst te hebben iets in te trommelen bij "uitvoeren"

Laatst bewerkt:
Hou nu op over dynamische schijven:p , Eric, dat geeft alleen maar ellende, dat is leuk in een professionele omgeving, maar voor een huis tuin en keukencomputer, bah.

Beste vriend,

Punt 1, wil ik graag met je van mening verschillen.

Punt 2, niet ik maar XP maakt er ongevraagd een dynamische schijf van.

Maar als jij het bah vind, mij best. Maar dan zeg je gewoon, mischien is hij wel bah, dan terugzetten naar standaard schijf.

Eric.:thumb:

By the way "no hard feelings my friend"

EN

Als ik de info van Microsoft goed heb begrepen boot Vista alleen nog maar van dynamische schijven.:D

Nou, ik boot gewoon van een standaard schijf, maar ik vind het nu nog niet prettig werken, met Vista dan, veel te veel beveiligingen, waar ik mij nog niet in hebt verdiept.

Je hebt gelijk:evil: , als je overal mee eens bent, heb je nooit geen discussie.

Het is een Maxtor schijf en voor zover ik weet levert die zijn harddisks geformateerd. Ik heb vaker een harddisk geplaatst van maxtor zonder problemen. Ik zou anders trouwens ook niet weten hoe ik de schijf zou moeten formateren want ik kan er immers niet bijkomen?

De jumpersetting staat op cable select

groetjes

johan

Zet die eens op Slave en de schijf van je besturings systeem op master neem aan dat ze op de zelfde IDE kabel zitten.

PS: Ik heb al duizende schijven ingebouwd,en ben nog van geen 1 merk schijven tegengekomen die al waren Geformateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan