harde schijf notebook acer 1360 uitlezen via desktop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

corredoes

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
geachte lezer(es),

Is het mogelijk een harde schijf van notebook acer 1360 uit te lezen via een desktop pc?
Bij desktop kan ik een harde schijf aan de interne kabels erbij koppelen maar nu met een 48 polig stekkers past niet in de 40 polig desktop en daarbij de voeding zit apart gestekkerd. Desktop heb ik nu xp proffessional draaien en op notebook liep xp home edition.?
Bij voorbaat dank voor een reactie.

notebook harddisk lezen op PC

Je kunt een HX-IDE-K gebruiken om je notebook harddisk op je PC te lezen. Denk wel aan de juiste jumper instellingen.

De HX-IDE-K is een adapter waarmee je een standaard 2.5" laptop Harddisk(mini 44pin) kunt aansluiten aan een desktop IDE cable (40 pin).

Hdd

Geachte heer D. van Dreumel.
Bedankt voor jouw tip. Helaas is het uitlezen mislukt via kabel.
Heb de mini Hdd via een speciale kabel aangesloten maar dan word dat de master drive omdat ik die niet tot slave kan zetten. Bij mijn noteboek doet de schijf ook al niets meer. Schijffout. I/O error een keer. en de rest blijft maar zoeken maar komt niets meer nuttig tevoorschijn helaas. Is er een manier om de schijf te formateren dmv aansluiten op een desktop pc? bij voorbaat dank Groetjes corredoes

hdd notebook

Hdd notebook kan ik niet in instellen met jumpers dus moet ik die als master laten draaien en dat lukte niet. Met vriendelijke groet en bedankt voor je reactie

Harddisk recovery

Geen dank Corredoes. Jammer dat het nog niet gelukt is!

Heb je de specificaties van de HDD, het moet mogelijk zijn om de schijf als slave aan te sluiten. De specificaties vind je op de sticker.

En wat voor speciale kabel heb je gebruikt, is dat een USB-kabel?

Geen dank Corredoes. Jammer dat het nog niet gelukt is!

Heb je de specificaties van de HDD, het moet mogelijk zijn om de schijf als slave aan te sluiten. De specificaties vind je op de sticker.

En wat voor speciale kabel heb je gebruikt, is dat een USB-kabel?
Specificatie
Desktop aansluiten op IDE als slave?
HDD2190 E ZE01 S
S/N X4033030s 4S5 EC A
MK 4025GAS Disk drive Toshiba Corporation.
Zie zelf geen mogelijkheid om als slave in te stellen. Onder de sticker misschien.
Foto maken Hdd met sticker is ook n mogelijkheid.Met vriendelijke groet.Corredoes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan