harde schijf,NTFS of FAT 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

M 3

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Berichten
178
ik wil op een pc waar nu windows me opstaat formateren en er windows xp home opzetten,
op mijn pc is harde schijf verdeeld in 4 schijven,en 3 staan er als NTFS op en 1 als FAT32
wat kan ik het beste op die andere pc doen?
 
Ik zou er max 3 partities er van maken met Partition Magic.
Je kunt er 2 samenvoegen
Maak een partitie van minimaal 50 Gb voor XP Home installatie
Een partitie voor je data en downloads.
Derde partitie voor bijv foto's en dergelijke.
:thumb:
 
Wel allemaal NTFS partities lijkt me....er is geen reden om het oudere FAT32 te gebruiken tenzij je een zeer kleine harde schijf gebruikt.
 
Of je een dual boot systeem hebt met linux. Linux ondersteunt FAT wel, maar NTFS ondersteuning is voor zover ik weet nog ik ontwikkeling
 
Ik zou er max 3 partities er van maken met Partition Magic.
Je kunt er 2 samenvoegen
Maak een partitie van minimaal 50 Gb voor XP Home installatie
Een partitie voor je data en downloads.
Derde partitie voor bijv foto's en dergelijke.
:thumb:

50GB voor een home installatie? Wat wil je daar allemaal op installeren? 15gb is eigenlijk meer dan genoeg
 
Mario,

Ik heb zelf 20 Gb en dat loopt nu al helemaal vol...met wat, daar vraag je me wat.
Eeen factor 2 groter lijkt me daarom ok:D

Dick
 
Wil ik wel eens weten wat je allemaal op je partitie hebt staan.

Op mijn werk staat xp op een 9gb partitie met nog 50% over en thuis op een 20gb partitie en nog 13 vrij
 
hmmz, even denken...een normale XP installatie is rond de 3 Gb, een normale map program files is rond de 2,5 Gb, een normale map 'documenten' ligt rond de 1,5 Gb. Dat zijn gemiddelden van alle pc's die ik onderhanden krijg. Doe daar nog een swapfile en een prullenbak bij van nog 1 Gb en je komt op 8 Gb uit.....50 lijkt me dus ook ruimschoots overdreven.
 
hmmz, even denken...een normale XP installatie is rond de 3 Gb, een normale map program files is rond de 2,5 Gb, een normale map 'documenten' ligt rond de 1,5 Gb. Dat zijn gemiddelden van alle pc's die ik onderhanden krijg. Doe daar nog een swapfile en een prullenbak bij van nog 1 Gb en je komt op 8 Gb uit.....50 lijkt me dus ook ruimschoots overdreven.

hier bij nog: hibernation aanzetten met een geheugen van 1GB en als je zo "slim" bent om je swap vast in te stellen op 5 GB dan kom je nog tot 15.... niet tot 50 nee, ;)

Bij mij draait hij prima op een schijf van 7,33 GB (1GB vrij) (maar jah ik houd de boel goed schoon en doe niet aan die "niewerwetsigheden" als systeemherstel en wazige dingen als prullebakken/Hibernation files)
Nog nooit nodig gehad namelijk.

maar ontopic, ook als je nog windows 9x wil installeren is het verstandig om FAT32. te gebruiken verder niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan