Harde schijf of misschien iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimonvn

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Hoi!

Een tijdje geleden kocht ik een computer. Het installeren ging niet echt soepel. Mijn oom was niet zo slim en trok accu eruit om te kijken of het IP adres daar in stond. Ik was boven dus had dit niet tegen kunnen houden. Sinds dien heb ik altijd problemen met deze computer. Maar als het ene probleem is opgelost begint het andere probleem. (Enkele voorbeelden van problemen die ik heb gehad: soms 2 uur opstarten, plotseling vasthangen bij bepaalde sites zoals loi.nl) Dat is alleen bij deze computer, met de andere computers die ik 2 jaar lang heb, heb ik er nooit last mee. Ik heb een test van Dell Support gedaan en hij geeft wel twee fouten bij de harde schijf aan. Ik zit eraan te denken om een nieuwe harde schijf te kopen. De test geeft aan dat de harde schijf mogelijk is beschadigd bij transport. volgens mij is de gerantie niet meer geldig.

Heeft dit wel nut of kan het ook ergens anders aan liggen?
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een harde schijf en moet je dan de installatie opnieuw doen ect.?

Alvast bedankt,
Raimon

Laatst bewerkt:
Wat voor resultaat krijg je bij het uitvoeren van schijfcontrole (via deze computer, rechter muisklik op hardeschijf, alle twee opties aanvinken en opnieuw opstarten? Indien de laptop nog geen 2 jaar oud is dan heb je toch noch garantie van Dell?
Ik vermoedt, dat de harde schijf slechts snel geformatteerd is. Na het verwijderen van de accu had ik de harde schijf opnieuw geformatteerd maar dan langzaam. Of er harde schijf problemen zijn, die je niet zelf kan oplossen, daar kom je via schijfcontrole achter.

Jawel, indien je de harde schijf vervangt is alles weg en je moet eerst partities aanmaken en vervolgens de schijf formatteren. Ben je gaauw een halve dag zoet, plus een halve dag updates installeren.

Hallo

Of diagnostic prg van de harddisk fabrikant op de harddisk loslaten...

Of "crystaldiskinfo" eens deze schijf laten controleren.

Deze leest enkel de "smart"status van de schijf , en is in 99% van de gevallen korrekt.

Resultaat kan zijn --> GOOD CAUTION OF BAD

Peter

@Lutz ik heb heb het gedaan en bij de PC Checkup van Dell Support Center (powered by PC-Docter) geeft hij nogsteeds aan dat er een fout zit bij de volgende testen van de harde schijf:

- Gerichte leestest
- Korte SMART-zelftest

@VDK_P sorry maar ik weet helaas niet wat u bedoeld, kunt u het misschien op een manier uitleggen die ook te begrijpen is voor non-computer experts?

Alvast bedankt!

Indien smart aangeeft, dat er iets niet goed zit, dan is het tijd de schijf te vervangen. De vraag is alleen heb je nog wel garantie of niet?

@Lutz ik heb heb het gedaan en bij de PC Checkup van Dell Support Center (powered by PC-Docter) geeft hij nogsteeds aan dat er een fout zit bij de volgende testen van de harde schijf:

- Gerichte leestest
- Korte SMART-zelftest

Alvast bedankt!

Voor de leek: SMART is niet een automerk, het betekend in computertaal een harde schijf zelftest, die altijd bij het opstarten wordt uitgevoerdt. Gewoon wat diagnostische gegevens, die indicaties zijn dat een harde schijf binnenkort gaat overlijden. Deze SMART gegevens kunnen aan het BIOS worden doorgegeven, of door programma's worden opgevragd. Via je PC checkup programma heb je nu deze gegevens kunnen uitlezen, en je hebt een waarschuwing gekregen.

je harde schijf kan nog een week meegaan, of een maand, of zelf een half jaar. Maar uiteindelijk gaat ze dood, of tenminste krijg je dan data fouten.

Oplossing: harde schijf onder garantie laten vervangen of zonder garantie zelf doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan