Harde schijf offline, reactiveert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yalda

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
18
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe harde schijf gekocht Samsung Spinpoint 750GB (HD753LJ) en aangesloten. Op het begin deed hij het ook prima maar sinds een tijdje staat hij niet meer in deze computer aangegeven en kan ik er ook op geen enkel ander manier meer in komen. Bij diskmanagement staat hij aangegeven als offline en als ik hem dan probeer te reactiveren dan zegt hij "The operation did not complete. Check the System Event Log for more information on the error."

Nou is dit pas gebeurd toen ik nieuw geheugen had gekocht en geinstalleerd (de oude heb ik weggedaan). De nieuwe die ik heb gekocht zijn Corsair CM2X1024-8500C5D (samen 2 GB dus). Verder heb ik het moederbord Asus P5K.

Ik heb al geprobeerd de kabeltjes eruit te halen, opnieuw op te starten, uitschakelen, kabeltjes aansluiten en aan doen. Maar dat bleek dus niet te werken.
De harde schijf staat trouwens wel aangegeven in de bios en ook in aparaatbeheer.

PS. ik heb mij processor overgeclocked, ik weet niet of het eventueel daaraan kan liggen?

Kan iemand mij helpen?? Ik kan nu al 2 weken lang geen films meer kijken omdat die op mijn andere harde schijf zitten :shocked:.

Anyway alvast bedankt!!

Yalda.
 
Heb je de mogelijkheid om de schijf op een andere pc te proberen?

Mischien je energie instellingen van je schijven eens nakijken ?
 
nou helaas heb ik hier geen andere pc bij de hand, maar hoe kan ik de energie instellingen nakijken dan?

Ik heb trouwens nog gekeken naar de System Event Log bij wat er gebeurt als ik de schijf probeer te reactiveren, dan geeft hij wel 3 errors en 1 information ding. Dit is wat hij zegt.


INTERNAL Error - The disk group contains no valid configuration copies (C10000B6).

The device, \Device\Harddisk1\D, has a bad block.

Disk group Pc-yaldaDg0: Errors in some configuration copies:
Disk Harddisk1, copy 1: Block 0: Logical Disk Manager could not read the disk configuration

dmio: Harddisk1 write error at block 1465147137: status 0xc000009c
 
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost :(...
iemand nog suggesties?

ik vond t trouwens een beetje eng om met de diagnostic tool aan de slag te gaan.
 
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost :(...
iemand nog suggesties?

ik vond t trouwens een beetje eng om met de diagnostic tool aan de slag te gaan.

Waarom vind je dat 'eng'? dat is een tooltje van SamSung zelf, speciaal gemaakt om te controleren of je HD nog goed is of niet. Als je hem daar mee test, kan je zekerheid hebben over de staat van de schijf. Kan niks mee misgaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan