Harde schijf op RAW

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KWH

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2013
Hallo,

Ik heb een PC met 2 interne harde schijven (C: en D:, beiden Samsung's van 1TB). Op de C: schijf staat Windows 7 geinstalleerd. Nu heb ik vanmiddag een harde schijf uit de oude PC van mijn broertje gepakt en daar wilde ik een nieuwe Windows 7 op installeren. Ik heb die schijf (H:) geformatteerd en vervolgens de C: schijf gedisconnect. Opnieuw opstarten dus en Windows installeren maar dat lukte al niet op de H: schijf. Toen was ook opeens de bootmgr kwijt na opnieuw opstarten. Na wat geklooi en het disconnecten van de schijven startte hij gelukkig weer op.

Nu ineens geeft mijn PC alle 3 de schijven aan, ware het niet dat mijn D: schijf het niet meer doet. Hij geeft hem in de verkenner wel aan maar als ik hem wil openen staat er dat hij eerst geformatteerd moet worden en hij geeft aan dat de schijf 0 bytes bevat. Formatteren is geen optie natuurlijk want ik wil alle bestanden graag behouden. Ik heb net al wat rondgekeken maar ik word nergens echt iets wijzer van. Nu blijkt dat de schijf van NTFS op RAW over is gegaan. De schijf is een Samsung HD103UJ van 1TB en is hooguit 2 jaar oud (terwijl de C: schijf eveneens een Samsung van 1TB is, alleen 5 jaar oud). Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en of het mogelijk is om alle bestanden terug te krijgen?

Oké, ik ben even met TestDisk aan de slag gegaan maar ik kom geen stap verder.

De corrupte disk word zo weergegeven:

Disk /dev/sdc - 33 MB / 3 MiB - SAMSUNG HD103UJ

Oke, die selecteren dus -> Intel/PC Partition selecteren -> Analyse

Als ik dat doe komt dit er te staan

TestDisk 1.png

Na Quick Search krijg ik dit:

TestDisk 2.png

Dan nog eens op continue drukken en in het volgende scherm ook, tot ik dit krijg:

TestDisk 3.png

Om vervolgens na Deeper Search weer bij het aangezicht van het 2e plaatje uit te komen. Mijn excuses voor de plaatjes etc. maar heeft er iemand een idee van wat er aan de hand is met mijn schijf? En of ik mijn data nog terug kan krijgen of dat ik er naar kan fluiten?

Net ook even de EaseUS Data Recovery Wizard geprobeerd. Met Complete Recovery 10MB terug kunnen vinden. Met Partition Recovery hetzelfde. Volgens mij begint het er slecht uit te zien:(

Het eerste wat ik gedaan heb was opstarten met Ubuntu maar die kon de schijf in zijn geheel niet vinden. Werkt dat Knoppix niet hetzelfde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan