Harde schijf op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiromoto

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo,

Ik heb een sitecomrouter, type WLR-6000, X^Wireless gigabitrouter N450 aangeschaft. Deze heeft een USB-poort waarop ik een exteren harddisk aan moet kunnen sluiten. Ook deze heb ik aangeschaft (WD My Book 3TB Essential) alles naar behoren aangesloten. De Router werkt maar de harddisk is nergens terug te vinden. Wie kan mij op weg helpen??

Welkom op Helpmij.nl

Het is niet toegestaan jou probleem in iemand anders zijn topic aan de orde te stellen. Heb je vraag een eigen plek gegeven,

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel de handleiding van die router gelezen?
Daar staan de mogelijkheden en wat je ervoor moet doen volledig beschreven.

normaal kan je dit instellen via een pc en je ip adres lees eerst eens de handleiding ipv een vraag te stellen

Bovendien vraag ik me ernstig af of die Sitecom wel met 3 TB schijven overweg kan. Ik had zelf altijd met schijven getest van max. 2 TB.

Tijs.

Heb idd handleiding gelezen. Moet een programma van de bijgevoegde cd-rom installeren. Heb ik gedaan, maar kan er totaal niet mee uit de voeten. Vandaar mijn vraag of iemand mij kan helpen. Dus ik heb eerst gelezen en toen een vraag gesteld, groentje1!

Wat zegt de handleiding over 3 TB schijven? Zie mijn vorige posting...

Tijs.

Ben trouwens een leek met dit soort installaties en kan ook niet zo gauw iemand vinden die mij helpt. Manualen is ook in het Engels en ook niet mijn sterkste punt. Ipv alleen comentaar vraag ik om hulp.

Goed, bij dezen houdt mijn support op. Ik geef geen commentaar, ik vermeldt gewoon dat 3 TB schijven mogelijk helemaal niet worden ondersteund.

Tijs.

Ik heb in de handleiding ook niks gelezen over een maximum grootte maar daar kun je heel goed gelijk in hebben.
Probeer het dus eens met een schijf van max. 2 TB.
Verder heb ik geen ervaring met die router.
Wellicht iemand anders hier?

Laatst bewerkt:
ik ben het eens met dnties waarom zouden wij iets op moeten zoeken wat we niet kunnen zien terwijl dit voor jou veel simpel der is.
en een tip denk niet altijd dat alles werk zoek het op voor dat je het koopt.

Volgens de verkoper bij dioxines moet deze router benoemde had aankunnen. Ik heb hem aangesloten op USB en wil graag weten wat ik verder moet doen....Tijs, mijn kritiek is alleen bedoeld naar de mensen die zeggen dat ik eerst eens moet lezen ipv vragen. Sorry als dat verkeerd overkomt.

Lijkt me een vraag voor de helpdesk van Sitecom, zeker áls in de handleiding geen lijst staat van merk + type ondersteunde harde schijven.

Tijs.

ik ben het eens met dnties waarom zouden wij iets op moeten zoeken wat we niet kunnen zien terwijl dit voor jou veel simpel der is.
en een tip denk niet altijd dat alles werk zoek het op voor dat je het koopt.
Ook daarnaar heb ik eerst geïnformeerd. Misschien heb je iets te zeggen waar ik wel iets aan heb. Volgens mij is dit forum ook bedoeld. Elkaar helpen ipv vertellen dat je hier niets te zoeken hebt.

ok ik kan natuurlijk niet weten dat je geen engels kan en dat je wel om info hebt gevraagd .
Nu ja sluit de hdd eens aan op je pc en kijk of hij verschijnt bij deze computer zo niet dan is hij niet gepartitioneerd als dit wel werkt kan je eens kijken op de achterkant van de router daar zou een ip moeten staan
en een paswoord je vult het ip in in je internet browser en dan zal je kunnen inloggen na het inloggen moet je kijken of je iets terug vind van die usb poort dan help ik je verder

Ik ben inmiddels ingelogd in de browser en heb avances settings en daarna USB port geopend dan kan ik switchen tussen server mode en netusbmode?..verder weet ik het dan niet.
De had is overigens geparticipeerd als 1 partitie en overigens te zien als ik hem op de pc aansluit

inderdaad op servermode
en dan zou ik de volgende opties moeten invullen.
Server Information

Server Name :

Workgroup :

Description (optional) :

Administrator :

New Password :

Confirm Password :

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan