harde schijf op zijn laatste eindjes aan het lopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
het betreft een maxtor van 14.2 gigabyte. de laatste dagen als ik de pc wil opstarten dan krijg ik de melding dat de schijf moet gescand worden(weet niet precies meer hoe het heet, maar het is een blauw scherm, jullie zullen wel begrijpen wat ik bedoel) ik vrees dat mijn ma iets stoms heeft gedaan: ze dacht maandag dat de pc al uit was maar de knop van het stopcontact stond nog aan, maar de pc lag dus ook nog aan en ze heeft gwn alles uitgedaan op de verkeerde manier dus. deze hard disk is ook al 5 jaar oud en heeft een jaar in een pc gedraait waarvan het moederbord kapot was en er zon 25 keer per dag moest heropgestart worden:confused: bestaat er een programma om de "gezondheid" van mijn schijf te testen?
 
Schijf testen dat kan moet je even op side van maxtor een testtooltje halen.
 
wrom vertrouw ik dit niet:confused: ik moet een opstartdiskette maken??? als ik dit dan uitvoer dan krijg ik de melding dat er dataverlies kan zijn:confused: kan dit niet gwn met een simpel progje dat ik in windows kan uitvoeren en niet in ms-dos:s
 
Laatst bewerkt:
Met deze registeraanpassing zorg je ervoor dat je computer geen automatische schijfcontrole doet voor het opstarten.

Regbestand downloaden en opslaan op je bureaublad. Erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of je de inhoud in je register wilt imporeten.

En je harddisk checken kan nooit kwaad. Baat het niet...:)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door skelle
wrom vertrouw ik dit niet:confused: ik moet een opstartdiskette maken??? als ik dit dan uitvoer dan krijg ik de melding dat er dataverlies kan zijn:confused: kan dit niet gwn met een simpel progje dat ik in windows kan uitvoeren en niet in ms-dos:s

Ik heb 't een paar keer gedaan om (oudere) maxtor schijven te checken. Niks mis mee!
 
kheb de standaard test gedaan maar nix mis mee, zal strax nog eens de grote test doen:)
 
steeds niets:( maar we gaan tog een niewe hard disk kopen: dees is te traag, loopt te veel vast en te weinig geheugen
 
kheb nog een vraagje: is het gelijk welke schijf ik er in steek? ik denk dat ik tog gwn alles zal kopieren naar de nieuwe schijf, volgens mij zal dit een grotere snelheid opleveren voor het opstarten(huidige schijf: 5400 rpm, 512 kb cache) de nieuwe zou moeten de volgende zijn: 7200 rpm en 8 mb cache. wat geeft er een grotere snelheid: virtueel geheugen op nieuwe schijf en dus de oude niet gebruiken of virtueel geheugen op oude schijf(en dus enkel hiervoor gebruiken) pff, kgeraak der nie meer aan uit:p wat zou de beste indeling zijn? (en ook qua partities)
 
nu dat ik een nieuwe hard disk er in ga hangen moet ik dus ook mijn jumper settings van me originele vervangen: daarom ging ik op het net gaan kijken en vond ik het volgende: master en master with CLJ:confused: wat moet ik nu nemen: de eerste of de tweede en wat is het verschil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan