Harde schijf opeens niet meer bootable en ruimteloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hi all,

Ik krijg zonet opeens de melding dat mijn interne harde schijf 0.0 MB ruimte heeft en niet meer bootable is.
De laptop besloot opeens via netwerk te booten, zonder succes overigens.
Hierbij screenshots van de melding:
1
2

Laptopmodel: Acer Aspire 5745 / windows 7.

Kan ik dit zelf via een huistuin keuken oplossing oplossen of moet ik hem opsturen voor repairs?

Groet,

Airwave

Ik vermoed dat ie zijn HD niet meer ziet. Als er nog garantie op zit zou ik er toch mee terug naar de winkel gaan, maar weet dat als de HD vervangen moet worden u wel alles kwijt bent dat er op staat.

Ik zie dat u in Den Haag woont. Als u dat wilt wil ik er wel even naar kijken (sr-pc-hulp)

Ik geloof niet in "zomaar opeens" 0.0 MB vrij.
Ik zou keihard vermoeden dat je een of ander downloadprogramma aan het werk hebt gezet die alle vrije ruimte op je pc heeft volgemaakt.

Je zou met een opstart-cd (bijv. die van Hiren's Boot CD, optie "Mini Windows XP") kunnen kijken of je op de harde schijf kunt kijken en daar zaken weg kunt halen zodat er weer ruimte komt. Als ik gelijk heb met wat ik hierboven zeg, dan zouden dus die downloads (danwel de tijdelijke bestanden van die downloads) de eerste kandidaat zijn om eens flink in te gaan snoeien.

Tijs.

Hi all,

Hierbij de toegankelijke pics.
1 / 2
Ben benieuwd naar jullie ideeen.
@Dnties ik ga zeker even kijken wat Hiren te zeggen heeft erover, dank voor je tip!

Hallo allemaal,

In mini windows XP via Hirens bootdisk staat de schijf er geheel niet bij. Een tweetal harddisktools van Hiren geven eveneens de error dat C:/ niet bestaat.
Volgend advies?
Thanks!

Airwave

Schijfcontrole doen.

Idealiter via een SATA-naar-USB converter, zodat je 'm kunt aansluiten op elke computer die je wilt. Vandaag nog een harde schijf met bestandssysteemproblemen via zo'n SATA-naar-USB converter aangesloten op een Windows 7 computer, die vroeg of ik de fouten wilde scannen en repareren op de partitie, en zodra gedaan werkte hij weer goed. Die partitie was in Mini Windows XP (toen de fouten er nog opstonden) wel te zien als C:, maar er stond geen grootte achter, kon er niet op kijken etc.

Natuurlijk moet de partitie dan wel gezien worden door (in mijn geval) Windows 7. Als de partitie NIET gezien wordt, dan zul je vanuit Hiren's Boot CD -> Mini Windows XP (of Rescue Linux) TestDisk te starten en daar de partitietabel te restaureren. Dit is géén speelgoed, dus zoek even rond, bijv. op deze link

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan