harde schijf opgesplitst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjarel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
3
een tijdje geleden werd mijn pc geformatteerd behalve zo'n goeie 8 gig aan allerhande bestanden. Toen ik m'n pc checkte was er van al die bestanden niets meer te vinden. Nu, een tijd later merk ik dat er op m'n d: schijf (2e harde schijf) slechts een totale capaciteit van 11 gig is (1 gig gebruikt). Dit kan niet want die harde schijf was er een van 20 gig. Het lijkt me logisch dat mijn 'verloren' bestanden daar te vinden zijn, maar hoe? Nerges kan ik zien waar die schijfruimte heen is of wat er aan de hand is. Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Eerst even een vraagje, belangrijk voor mij om iets bij te leren: Hoe kun je een schijf formatteren op een manier dat die om die 8 Gig bestanden heen te huppelt?

Als je data terug wilt vinden kun je dat doen met de verschillende "unformat" en recovery programma's die je via Google kunt vinden....

Voor wat betreft die tweede schijf kun je mogelijk in configuratiescherm > systeembeheer > schijfbeheer zien waar het daar fout gaat......
 
wel, ik heb die harde schijf niet zelf geformatteerd, dus weet er niet echt het fijne van. In windows kan ik er niets over vinden... misschien met partities gewerkt?
 
Met partitioneren kun je inderdaad je schijfruimte op delen in verschillende stations... misschien is je c drive op deze manier zoveel groter geworden dat er van je d: weinig overbleef... [ er van uit gaande dat c: en d: op één fysieke harde schijf staan] ook dat kun je zien in schijfbeheer...

Maar partitioneren is geen formatteren... dus als die c: geformatteerd is, is [normaal gesproken] alles wat daar op stond weg.... Als de data niet overschreven is, kun je vaak met recovery programma's nog behoorlijk wat terug vinden......
 
Als je Googled met "accidental format" kun je diverse trials en demo's downloaden om in ieder geval even te checken of er nog iets op die schijf staat......

Daarna moet je "creatief" zijn om het juiste programma te vinden.......
 
ok, ik ben wat programma's aant checken, en partition magic blijkt misschien een oplossing te zijn.

bedankt alvast
 
Partition Magic is een keurig programma om te partitioneren.... maar het kan geen verloren info terug vinden......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan