harde schijf opnieuw indelen in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudajax1

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo,

Ik ben al een stukje op weg ,maar voor dat het fout gaat,even een paar vragen.

mijn hd is nu zo ingedeeld:totaal 500 GB

C= 232 GB,Vrije ruimte is 154 GB

D=48 GB
E=86 GB
F=48 GB
G=48 GB

Overal staan al programma"s op,maar ik wil van C wat GB"s afhalen en bij de andere"delen",bijvoegen.
vraag1: Kan dat zonder data verlies?
vraag2:hoe moet dat dan precies?
vraag3: wil 100 Gb verdelen!

graag wat hulp

vast bedankt!

afz. Ruud

Hoi,

Waarschijnlijk weet je al dat je dit met PartitionMagic van Symantec (ja ja, dezelfde als die van 'Norton'.... ) kan doen. 't Schijnt dat je daarbij geen gegevens verliest ....

en in windows vista?

Kan ik in vista ook opnieuw indelen met schijbeheer?

ruud

Hoi,

Ja, dat kan ...
heb het net uitgeprobeerd maar er maar niet mee verder gegaan.
Ik had zo'n 15 gig 'afgesnoept' van de systeempartitie (C:\ dus) en dat werd dus aangegeven als beschikbaar.
Maar toen ik de E:\ partitie (primair én NTFS, dit laatste is een voorwaarde om überhaupt te kunnen uitbreiden) wilde uitbreiden bleef dit grijs .....

Maar of je daarmee uit de voeten kunt ..... ?

Probeer wel wat anders!

Hallo,Teun

Bedankt voor de reacties.
Ik ga het verder maar niet proberen in schijfbeheer,straks gaat het fout,kijk wel even verder en ik kan nog altijd partion magic proberen,maar of die goed werkt in vista weet ik eigenlijk niet,heb het een poosje geleden geprobeerd,maar toen wilde vista het niet installeren.

:thumb:bedankt!

mvrg
Ruud

inderdaat goed oppassen hoor.

EN BACKUPPEN

wilde me HDD ook splitsen zodat ik er vista als dualboot kon installeren.
Maar bij echt letterlijk 99% kreeg ik een error en niets starten meer op.
maar ongeluk was nog niet weg want daarna bleek dan mijn back-up corrupt bleek te zijn :(

dan maar vista primair dacht ik, lukte op zich goed maar niet met 1 gb ram.
terug naar windows XP is heel lastig. Hij zag me hele harde schijf niet meer omdat hij met vista was geformatteerd.

dus pas op

Werkt partion magic?? in Vista

Hallo,

Ik wil nog steeds mijn hd opnieuw indelen zonder data verlies,maar Partion magic 7 werkte niet in Vista Ultimate,weet iemand of Partion Magic-8 wel werkt in Vista?Of weet iemand anders nog een programma om in te delen zonder data verlies?

Hoor weer graag reactie"s:thumb:

mvrg
Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan