Harde schijf optiplex gx280 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjp10habbo

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Hallo , ik heb sinds een tijdje een DELL Optiplex GX280 , werkte eerst goed.

Maar ik heb de harde schijf er eens uitgehaald en erna na tijdje terug ingestoken en nu werkt hij niet meer!
Ik heb al van alle besturingssystemen geprobeerd, maar bij booten van (vooral XP) krijgt hij een BSOD.
Hoe kan ik deze harde schijf herstellen,

Ben niet van plan een nieuwe te kopen.

Alvast Bedankt voor de hulp!

Als ik het goed heb dan zit de harde schijf aan een brede platte kabel. Je hebt alle kabels er uit getrokken en weer op de juiste plaats terug gestoken?
Geen brugjes verloren? (De meeste IDE harde schijven hebben achterop een aansluiting voor de voeding (molex 4-pin), een datakabel (platte 40 of 80 kabel) en een plek waar je door middel van jumpers (draadbrugjes) de schijf kan instellen als MA (master, de enige in het systeem), SL (slave) of CS (Cable select). Deze moet echt op de oorspronkelijke stand blijven staan!
ALs je harde schijf de enige is moet hij altijd Master zijn (en de DC/DVD mits op de zelfde kabel is dan Slave). Is de harde schijf als 2e schijf gebruikt dan moet die eigenlijk Slave zijn.
Een pc kan eigenlijk niet van een slave-drive opstarten, enkel van een master.
Check dus of er op de zelfde platte kabel 1 drive de master is en de andere de slave. 2x master of 2x slave bijt elkaar, dat werkt niet.

Check ook of je connectoren er goed in zitten en er geen kromme pennetjes zijn!
Vooral de voeding kan wel eens stroef gaan.
Als dat allemaal klopt is er geen reden waarom je pc de schijven niet herkent.
Dat kun je al zien in het BIOS (de DEL toets of de pf2 ingedrukt houden tijdens het opstarten brengt je naar de setup van het bios).

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan