Harde schijf overzetten naar snellere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

NordRack2

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Mijn moeder heeft een Celeron 450. Nu heb ik haar harde schijf (met XP) overgezet in mijn oude P3 1000. Nu wil de pc niet opstarten. Ik krijg een blauw scherm met info dat ik moet controleren op virussen, chkdsk uitvoeren en nog een paar. Wat kan er mis zijn? Ik heb BartsPE gedownload. Kan ik daar wat mee?
Bvd. Carlo

Dat kan alleen, als het merk chipset hetzelfde is, als je een complete cd hebt, kun je een repairinstall doen, blijft alles erop.

Je kunt met die Bart cd niet veel.

Ik heb een xp-cd maar als ik repair wil doen vraagt hij om een administratorwachtwoord.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens een administratorwachtwoord heb aangemaakt maargoed, waar kan ik dat ergens vinden?
(harde schijf zit nu weer in oude pc dus ik kan weer rommelen)

Ik heb een xp-cd maar als ik repair wil doen vraagt hij om een administratorwachtwoord.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens een administratorwachtwoord heb aangemaakt maargoed, waar kan ik dat ergens vinden?
(harde schijf zit nu weer in oude pc dus ik kan weer rommelen)

Je moet niet naar repair toe, maar naar installeren, en daar een herstelinstallatie doen.

Terug in de oude PC?, probeer daar die chipsetdrivers te installeren, als het wil, staan ze in het register, en de bestanden op de schijf, maar vaak wil dat niet.

PS, hier een eventuele andere werkwijze.

Laatst bewerkt:
De link die je me gaf heb ik bestudeerd. Er zijn dus nog een aantal opties. Ik zou echter een image van mijn moeders harddrive willen maken. Hier zou ik voor willen gebruiken de 80 gig IDE schijf die in mijn eigen pc zit. Maar op deze schijf staat XP. Dus wil ik XP van de 80 gig IDE schijf over zetten naar mijn 320 gig SATA2 schijf waar ik nog ruimte zat op heb. Nu stuit ik op het zelfde probleem. De pc wil niet booten. De oplossing zou kunnen zitten in de recovery console maar hiervoor moet ik weer een administratorwachtwoord voor hebben.
Waar vind ik dat wachtwoord??
Gr C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan