Harde schijf overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Ik heb wat DVD's op mijn harde schijf staan en heb geen DVD-brander. Nu wil ik de harde schijf meenemen naar iemand die een pc heeft staan met wel een DVD-brander.
Is deze harde schijf zonder enkel probleem aan te sluiten op zijn pc ....... of geeft dit problemen?
Zit te denken aan drivers die niet overeenkomen.

P.s. het aansluiten van mijn schijf als "slave" op zijn pc zal niet gaan aangezien hij geen kabel heeft met 2 aansluitingen.

Je zou je eigen kabel mee kunnen nemen en deze op de tweede bus van het mobo aan kunnen sluiten! Zorg wel dat je dan in het bios het zo instelt dat ie niet via jouw schijf opstart, maar gewoon via de bestaande schijf! (ik neem aan dat op jouw schijf ook een windows staat, anders maakt het niets uit)

Geplaatst door Tarabass
Je zou je eigen kabel mee kunnen nemen en deze op de tweede bus van het mobo aan kunnen sluiten! Zorg wel dat je dan in het bios het zo instelt dat ie niet via jouw schijf opstart, maar gewoon via de bestaande schijf! (ik neem aan dat op jouw schijf ook een windows staat, anders maakt het niets uit)

Dat is een optie ... maar kan ik niet de schijf gewoonweg verwisselen? Er staat inderdaad Windows XP Pro op.

Als hij een ander moederbord heeft krijg je problemen met het opstarten. Je zult een blauw scherm krijgen aangezien de diskcontrollers anders zijn en zal je windows moeten repareren.

Het is een stuk handiger en sneller om een kabel mee te nemen ( aan te schaffen) waar je 2 harde schijven op kwijt kunt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan