Harde schijf overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard atl

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
5
Hallo,

ik heb een harde schijf uit mijn oude computer met ongeveer 60 Gb aan data aangesloten op mijn nieuwe pc. de schijf wordt keurig herkend en weergegeven door windows (xp) alleen op het moment dat ik de schijf wil verkennen, geeft hij aan:

de schijf in station H: is niet geformatteerd.

wilt u de schijf nu formatteren?

[ja] [nee]

nu heb ik deze schijf overgezet omdat ik die data weer wil gaan gebruiken, dus ik wil niet formatteren. is er een manier om zonder dataverlies mijn harde schijf weer aan de praat te krijgen?

het betreft hier een MAXTOR 6L080L4.

alvast bedankt!
 
De schijf is wel als slave aangesloten.
Gebruik je XP.
 
XP = windows XP
Welk besturingsprogramma staat er op de computer waar jij de tweede schijf in hangt.
 
deze pc draait op windows xp.

de schijf waar m'n xp op geinstalleerd staat is prim. master. m'n cd-rom is prim. slave.

m'n dvd brander is sec. master
de schijf die ik werkende wil krijgen is sec. slave


ps. de harde schijf heeft voorheen gefunctioneerd als prim master in mijn oude pc, en heeft hierop dus windows (ook xp) geinstalleerd staan. ik weet niet of dat er misschien wat mee van doen heeft dat ie de schijf eerste geformatteerd wil hebben?
 
Als hij slave is dan is het windows geen probleem.
Ga eens in windows het volgende proberen.

start - bureauaccessoires - systeemwerkset -wizzard bestanden en instellingen overzetten.

Nu zou je de data vanaf de andere schijf naar je master kunnen zetten.
 
wanneer ik dat probeer krijg ik de melding:

De door u opgegeven locatie voor het opslaan van bestanden en instelling is niet toegangkelijk.

geef een geldig pad naar een map op. controleer uw toegansrechten en ga na of er voldoende schijfruimte is.

als u een pad naar een map op een verwisselbare schijf hebt opgegeven, dient het medium in het station aanwezig te zijn.

ik heb het geprobeerd met en zonder de wizard diskette (al hangt de schijf natuurlijk al in de nieuwe pc en niet meer in de oude). ik kan wel de nieuwe schijf selecteren, maar klik ik dan op 'verder' dan krijg ik bovenstaande melding
 
Je zal inderdaad in je nieuwe pc deze harde schijf niet kunnen benaderen.
Heb je het al geprobeerd in veilige modus als admin?

Gebruik anders een recovery tool zoals GetDataBack .

Hiermee haal je alle bestanden terug.

Mvg Patrick
 
Hmmmm.
Nu begint mijn advies een beetje te vervagen.

ik denk dat er nog wel lezers wakker zijn op dit moment.
Dus even afwachten.
Anders morgen gewoon een reactie op deze vraag geven en dan komt ie weer naar voren.
Dus gewoon op het knopje reageer op bericht klikken en hulpeloos kijken.
 
Ik probeer het nu even met GetDataBack. hij is nu alle bestanden aan het lezen van de schijf. nog iets meer dan een uur te gaan :p.

als het niet lukt zal ik de topic inderdaad morgen weer even omhoog halen.

in ieder geval alvast bedankt allebei!
 
Heb voor een kennis waarvan de HD ook niet te benaderen was het volgende gedaan: de bij geplaatste HD als Primaire/slave aangesloten daarna Confugiratiescherm / Schijfbeheer / Computerbeheer en dan onder actie Partitie actief maken daarna heb ik de HD kunnen benaderen

Hoop dat je hier wat aan hebt
 
ik snap ergens jullie problemen niet menen jullie nu echt dat xp nog niet eens slim genoeg is om gewoon een beetje data te lezen.
Ik heb hier in vorige windows versies toch nooit last van gehad dus ik snap het niet echt is er iemand die er verklaring kan geven
 
Geplaatst door lamp
ik snap ergens jullie problemen niet menen jullie nu echt dat xp nog niet eens slim genoeg is om gewoon een beetje data te lezen.
Ik heb hier in vorige windows versies toch nooit last van gehad dus ik snap het niet echt is er iemand die er verklaring kan geven


denk je nou werkelijk dat windows ene goed programma is? als er iets rampen programma is, dan is windows dat. maar dat terzijde.

Ja, het is wel degelijk mogelijk dat windows opeens een harde schijf niet kan lezen. windows is namelijk volstrekt willekeurig in het bepalen of een schijf wel of niet defect (lees: data cq. fat beschadigd) genoeg is om het NIET GEFORMATEERD te verklaren.

GetDataBack is een heel goed programma, khoop wel dat je de crack hebt gedownload want anders heb je er nix aan(kun je namelijk de bestanden niet kopieren).

Andere manier is de harde schijf waar je de data op wilt laten kopieren als slave, de schijf waar de data opstaat als primary en daarvan opstarten (desnoods zet je daar windows dan tijdeljk op...)
 
Al goed dat hier linux samen op staat doe altijd de rescue via linux. Maar ik had echt niet gedacht dat windows nog niet eens een extra hd fatsoenlijk kan herkennen. in linux mount ik hem gewoon juiste filetype en in orde
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan