Harde schijf overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie444

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Een hele goede middag,

Ik heb een probleem:(
Ik heb een computer, deze is nu stuk. Helaas had ik geen goede backup gemaakt en mis ik nu veel bestanden die ik toch graag zou willen behouden.

Ik weet dat je een harde schijf kan overzetten naar een andere computer en dat heb ik ook geprobeerd. Alleen het lukte niet(als het wel lukte had ik het hier niet hoeven vragen)

Ik heb de harde schijf uit mijn kapotte computer gehaald. Heb nog een andere oude computer staan (een werkende deze keer, die niet gebruikt wordt) en de harde schijf hierin geprobeerd te zetten.

Dit ging dus niet. De harde schijf van mn stukke computer was aangesloten met 2 kabels. Een met heel veel verschillende kleuren draadjes eraan (ik dacht dat dit voor de voeding was) en een dikkere.

Nu zit in de andere computer wel een kabel om de voeding te verschaffen maar die andere kabel kan ik nergens vinden. De harde schijf in deze computer zit vast met nog een veel dikkere kabel die vooral erg grijs is en veel gaatjes aan de connector heeft.

Wie kan mij helpen,

Sjon

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Misschien is het even makkelijk om van de hd in pc en de hd die erbij moet het merk en type te melden
Of meld even welke van deze twee aan kabeltjes je ziet hier links of rechts

Beide HD's zijn van het merk Western Digital.

Mn werkende computer heeft de linker kabel en mij niet werkende de rechter.

Sjon

Hoi,

Maar je werkende pc heeft waarschijnlijk wel een kabeltje als rechts naar je cd-rom lopen?
Zo ja, dan zou je hem daar even aan kunnen hangen

Hoi,

Sorry was even in de war zie dat je hd die erbij moet sata is dan moet je even kijken of er een aansluiting op je moederbord zit als dit. waar de kringetjes om staan

Goedemorgen,

Dan heb ik twee opties voor je:
1 je koopt een externe case zoals deze kan je hem altijd als extrene schijf gebruiken
2 je zal een adapter zoals deze moeten kopen

Hoi casioa1234,

Moet hij wel de hd werkend hebben en daar zit nu even het probleem.

Hoi,

Niks te danken en is het makkelijkst denk ik heb je altijd nog een extra hd ter beschikking:thumb:

Daar ben ik weer

case is binnen..

Was helaas wel de verkeerde maat :o niet echt goed gelezen dus.

Ik heb het stukje moederbord wat erin zat losgeschroefd en alsnog bevestigd aan mijn harde schijn. Kabeltjes in mn computer en wachten maar.

Helaas gebeurd er niks :confused:

Kunnen jullie mij nogmaals helpen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan