Harde Schijf piept/maakt hoge zoem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0230

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2012
Hoi allemaal,

Ik heb een reddelijk oude computer ik denk rond de 6/7 jaar oud. Hij werkt nog perfect ookal heeft ie al van alles meegemaakt ;) (3 keer bluescreen, bijna dood gegaan aan trojanen (163!!!!!) en al 3/4 keer Buma Stemra virus gehad...) Maar sinds een half jaar rommelt er iets met de harde schijf...

Een half jaar geleden begon mijn harde schijf harder de zoemen dan normaal, ik heb hem wat geleegd enz. deed het een weekje weer normaal en toen kwam het weer erger terug, opnieuw geprobeerd leger te maken, gebeurde niks mee...

Na nog een maandje werd het geluid steeds hoger en hoger, en ook begon het nu al vanaf het opstarten, als ik nu mijn explorer ofsoow start wordt het nog weer erger en het wordt ook nog steeds hoger...

Is mijn harde schijf defect? En is het mogelijk hem te repareren of moet ik gewoon een nieuwe kopen??

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo gast0230 Hallo kan van alles zijn brakke voeding, ventilator, ernstige vervuiling en noem maar op., enz enz.

Tijd voor de winkel of zelf goed schoonmaken.

Maak snel een backup van belangrijke dingetje voordat deze computer history is. :(

CrystalDiskInfo even downloaden en een SMART scan uitvoeren. En inderdaad altijd backups maken. ;)

Wellicht eerst een backup/kopie maken en daarna de test en scan doen die lord4163 aangaf ..

Bedankt voor de tips! Ik ga de tests morgen doen en heb vandaag al mijn foto's gebackupt, als de scans klaar zijn zal ik de hele computer even schoonmaken.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Oké, ik heb CrystalDiskInfo geinstalleerd, hij geeft aan dat de status van mijn schijf goed is. De temperatuur is 38 graden en die stijgt naar 39 als ik iets van 10 programma run XD

Ook merk ik nu dat als ik bijvoorbeeld typ, of scroll dat het gepiep (Nu meer hoog gekraak) erger wordt. Iemand enig idee waar het anders aan zou kunnen liggen dan aan de HDD?

Groetjes, gast0230

Tja het kan van alles zijn dan dat is vaak gissen. Oud beestje zeg je dan denk ik dat deze binnenkort history is. Er mee naar de winkel voor verder advies lijkt mij de beste optie, een nieuwe, ik kan niet in je buidel kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan