Harde schijf probleem met installaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik had dat vinkje dus gisteravond uitgezet, alleen dit heeft in principe vrij weinig geholpen... hij start nog steeds ontzettend traag op, en bij het windows inlogscherm kwam dit keer zelfs helemaal het "voer uw wachtwoord in" scherm niet. Pas nadat de I/O foutmelding in beeld kwam (van m'n HD) waarna ik op annuleren drukte en hierna deed de pc helemaal niets meer. Dus heb toen noodgedwongen maar op de uit knop op m'n HD gedrukt...

Wat is het merk en type van de geplaatste USB kaart?? (zeg alsjeblieft geen Sweex )

Kijk ook eens in je apparaatbeheer of er soms IRQ's gedeeld worden (met name die van de nieuwe USB kaart)
->apparaatbeheer->beeld->'bronnen op type' ->IRQ

Ik zal geen sweex zeggen;)
ik heb het kaartje bij het onderdelenhuis gekocht bij mij in de stad, en t merk is Konig computer (www.konigcomputer.com)

Voor wat betreft die irq's.. ik denk dat u daar beter mee uit de voeten kan als ik, daarom ff deze print screen:

Bijlagen

• irq's.GIF
    irq's.GIF
    35,2 KB · Weergaven: 32
ik heb even een foto gemaakt van het doosje:

ohja en die url van www.konigcomputer.com staat op de achterkant van hte doosje, maar ik heb zelf gezien dat deze niet werkt... btje vaag

Bijlagen

• usb poorten.jpg
    usb poorten.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Het merk zegt me niets.
Alleen je hebt dus wel een gedeelt IRQ namelijk de USB kaart en je videokaart en dat wil waarschijnlijk niet lekker.

Heb je de mogelijkheid om de USB kaart in een ander PCI slot te steken??

Toen ik me computerkast had opengemaakt zag ik geloof ik nog 2 andere sloten waar ik de kaart in zou kunnen steken..

Denk je dat dat het dan zal oplossen?

Dat kan de oplossing zijn.

Er na opdezelfde manier even controleren of er dan nog een conflict zit

ik zal dan wel weer een print screen geven van die irq's want zelf kan ik dat denk ik niet zien.. ik ga er even mee aan de slag.. ik laat het zo weten..

ik heb de usb kaart op een ander slot aangesloten (was eerst slot 4 en nu slot 5 zoals op de "PCI extender card" wordt vermeld in de kast)

bij deze dus een nieuwe print screen van de irq's

ohja, ik heb de harde schijf nog niet aangesloten, ik weet niet of ik dat nu wel gelijk moet doen om te kijken OF t werkt, of dat jullie nog iets zien in die screen wat ik op moet lossen..

Bijlagen

• irq's 2.GIF
    irq's 2.GIF
    33,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de pci 18 heb je nog dat conflict,is zelfde als eerder.

Probeer nog een,en zet de kaart zover mogelijk van de Processor af

Met msinfo32 in uitvoeren, kun je zien of het een conflict geeft, als het daar in rood is weergegeven.

Ik heb ook meerdere devices op een gedeelde IRQ, zou moeten kunnen, het toch allemaal virtueel, in XP met de ACPI aan.

Ik heb wat zoekwerk gedaan met het typenummer wat op de doos staat en er zijn sommige dingen die mij zorgen baren.

http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=84
Daar staat Alleen geschikt voor "nieuwe" PC's., hoe nieuw vermeld het verhaal niet.

Verder is het precies hetzelfe typenummer als wat Sweex gebruikt voor hun USB kaart :confused:
http://www.nedis.com/Articles/Sweex/CMP-USBCARD2HS.php

Al met al, wekt het bij nog geen vertrouwen, te meer omdat de kaartjes onder naam König al vanaf € 6,50 te koop zijn.

jah dat met dat nieuwe pc had ik ook ergens gelezen inderdaad... maar dan snap ik niet wat er nou precies zon verschil maakt, aangezien deze zo raar doet.... ik heb er best wat meer geld voor over, ik had deze voor €10,95 gekocht, de prijs verbaasde mij ook een beetje want ik dacht dat ze wel duurder zouden zijn (had ook op www.pcmegastore.nl gekeken). Maargoed, ik dacht, laat ik persoonlijk advies gaan vragen en weer eens een keer iets voor me pc in de winkel kopen... maar ga er zo denk ik maar even mee terug en kijk wel even wat ik dan beter kan doen.. heeft iemand nog tips voor een bepaald merk???

Ja, wat is een goed merk.
Zelf heb ik goede ervaringen met Sitecom (alhoewel dat ook geen 'topmerk' is), verder Conceptronic, Edimax enz.
Vermijd het liefst, Sweex, trust en dat soort 'dumpproducten', ik zal niet zeggen dat het nooit goed werkt, maar het risico dat het niet (goed) werkt is wel groter.

oke bedankt, ik ga gelijk maar even terug naar de winkel om me geld terug te vragen en eventueel (als ze een 'goed' merk hebben) een andere te halen..

In ieder geval bedankt, ik laat hopelijk vanavond nog weten of tie t dan wel normaal doet

Nou goed, ik ben dus langs de winkel geweest, en heb die kaart daar in kunnen leveren en heb een tegoedbon van die winkel teruggekregen, ik ben nog ff langs een andere computerwinkel geweest, en daar ook ff mijn verhaal gedaan, en hier hebben ze me een kaart verkocht die ik dus in me computer heb gestopt en ff de benodigde driver van de CD-ROM geïnstalleerd en de HD aangesloten, en deze doet het gewoon...

Het merk van deze kaart is Eminent en het type EM1038.

Ik wil jullie in ieder geval hartelijk bedanken voor jullie hulp! :thumb:

En ik hoop uiteraard dat ik niet meer om jullie hulp hoef te vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan