harde schijf probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hoi,

heb sinds vandaag een probleem met een ide harde schijf welke zit ingebouwd in een externe behuizing.
vanmorgen had ik al problemen met het herkennen van de externe schijf.
nu zijn er ook al mapnamen verandert op de schijf,waar bijvoorbeeld de map 50's genaamd was,staat nu in één keer 50's ! ! !.
ook zijn de mappen waar de naam van verandert is ook niet meer toegankelijk.
duid dit misschien op een probleem met die harde schijf?
hij maakt wel een ratelent geuid is al door de computer benadert wordt.
graag even wat advies wat te doen, er staan namelijk meer dan 7000 mp3's op welke ik de laatste jaren heb verzameld.

mario

Laatst bewerkt:
mij lijkt zo snel mogelijk de bestanden kopieren naar een andere schijf, als ie rateld dan duid dat vaak op een komend einde van de schijf

Laatst bewerkt door een moderator:
was er al bang voor.
de bestanden die in de mappen staan waarin ik niet in kan,kan ik daar nog bijkomen?

windows wil overigens ook niet opstarten als ik de externe harde schijf al aan mijn pc gekoppeld heb middels usb aansluiting.krijg dan een foutmelding van het bios doormiddel van een nummer.
in de handleiding van het moederbord staat er bij dit nummer:
test all memory(clear all extended memory to 0)
als ik na deze melding de usb verbinding van de externe schijf verwijder start de pc wel gewoon door.

Laatst bewerkt:
als het niet meer via de normale weg lukt, zou je nog eens kunnen proberen om windows in veilige modus op te starten met netwerkondersteuning.
als dat niet lukt zal je moeten zoeken naar een programma zoals get data back bijvoorbeeld

ben al bezig met het kopieren van bestanden en het programma getdataback heb ik ook.
wat is de kans dat de mp3 bestanden beschadigd zijn?

er staan trouwens nu ook bestanden op met de extentie mq3.
weet echt niet waar die vandaan komen.

weet je zeker dat er geen virusachtig iets aanwezig is?

lijkt me sterk,maak regelmatig een complete scan met nod virusscanner en gebruik ook regelmatig adware.
nod staat toch ook altijd aan?

bedankt zover voor je hulp,jheroen

ga nu eerst maar eens bestanden redden en dan verder kijken.

mario

daar ben ik weer jheroen,

ik heb de demoversie van getdataback voor fat gedownload.
als ik deze gebruik zie ik mooi alle mappen staan,die ik kwijt ben met inhoud.
nu heb ik het probleem dat als ik ze wil kopieren naar een andere plek ik geen toestemming van het programma krijg.werkt helaas niet in de demo versie.
is er toevallig een freeware programma welke hetzelfde kan?

misschien dat iemand anders soms een goed programma weet

hoi

goed dat je zover bent gekomen, als je msn gebruikt kijk dan ff bij mijn info dan komt het wel goed :thumb:

zelfde probleem

oke succes ermee :shocked:

Hallo Jheroen,
Ik heb zowat hetzelfde probleem als Mario, kan mijn externe hd niet meer benaderen, alles staat wel oke in schuifbeheer.
Heb ook getdataback gedownload, echter is het een demo.
Zou je bereid zijn mij ook van dienst te zijn met een werkende versie?
met vriendelijke groet!
b.v.d Ro ** Knip **

Mod-edit:
Voor Getdataback moet je betalen. Het op een andere manier verkrijgen van een werkende versie is niet legaal, dus niet toegestaan op Helpmij.
Hierbij gaat het topic ook dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan