harde schijf probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

chimene

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Beste helpers!!

Ik heb een probleem met mijn hd maxtor 250 gb.

Mijn vorige pc heeft de geest gegeven na behoorlijk wat vlieguren.

Dus met veel pijn en moeite nog wat data kunnen behouden en dit met de nieuweschijf ( de maxtor 250 gb dus) overgezet naar mijn reserve pc .

Nu had ik 80 gb aan muziek en dat overgezet op 2 partities en nu word de schijf ineens niet meer herkend.

Nu heb ik de schijf eruitgehaald en er een externe schijf van gemaakt maar ook nu word de schijf niet meer herkend.

Hoe kan ik zorgen dat de schijf weer herkend wordt en ik weer bij mijn data kan??

De pc is een p4 met 512 mb met windows xp.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Rechtermuisklik op het grijze deel naast de schijf in schijfbeheer en kijken of je hem kunt importeren, zo niet hoe wordt die schijf daar aangegeven?

Je komt in schijfbeheer door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen.

Je kunt met TestDisk de schijf analyseren om te kijken wat er mee is.

Screendumps zijn dan handig.

Overigens werkt een schijf in een externe behuizing ook niet als hij ook niet als slave werkte.

in schijfbeheer word de schijf aangegeven met 128 gb niet toegewezen.

Importeren lukt ook niet en via testdisk komt de volgende melding!

Wat ik nog vergeten ben te zeggen is dat deze schijf ongeveer een week wel gewerkt heeft en toen kwam er een foutmelding over een i/o probleem en toen na het opnieuw opstarten werd de schijf niet meer gevonden.

De schijf staat als master aangegeven in de externe behuizing.

Bijlagen

• test1.JPG
    test1.JPG
    46,5 KB · Weergaven: 34
is ook geen optie helaas!

Bijlagen

• test2.JPG
    test2.JPG
    29,8 KB · Weergaven: 30
Ga weer terug naar analyse en als je dan daar bent zoals dat eerste plaatje, geef enter, als hij klaar is en de gegevens zijn hetzelfde van de groene partitie, geef write.

Hoi Lange Pier,

het probleem is voor de helft opgelost met jouw advies waar ik zeer blij mee ben!!

Maar ik ben wel 1 van de 2 partities kwijt ( gelukkig niet de belangrijkste )

Kan ik deze eventueel nog terugkrijgen ?

Mijn dank is in ieder geval verpletterend voor de aangedragen oplossingen!:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan