Hoi mensen, ik heb een pc die het altijd gewoon goed gedaan heeft.
Hij heeft een tijdje stil gestaan en ik heb onlangs de mobo battery en het geheugen eruit gehaald om bij een andere pc uit te sluiten dat daar geen problemen mee waren.
Maar nu ik alles terug heb geplaatst kreeg ik eerst een korte piep en daarna 5 lange piepjes.
Nadat ik in de bios de Default waardes heb geladen deed hij weer normaal.
Alleen kom ik nu tijdens het opstarten in een scherm:
Award software inc.
System configurations
Processor: Pentium 3
Cpu speed: 600mhz
en bij Primary master: LBA, UDMA2 blijft een wit balkje knipperen en gebeurd er verder niets meer.
Zodra ik in de bios iets probeer te veranderen voor de Primary master IDE loopt hij vast.
Ook bij het automatic IDE/HDD detect menu ofzo loopt hij vast.
Ik had gelezen dat oude moederborden harde schijven groter dan 8gb ofzo niet aankunnen, maar hij heeft het altijd goed gedaan met deze harde schijf.
Hij heeft een tijdje stil gestaan en ik heb onlangs de mobo battery en het geheugen eruit gehaald om bij een andere pc uit te sluiten dat daar geen problemen mee waren.
Maar nu ik alles terug heb geplaatst kreeg ik eerst een korte piep en daarna 5 lange piepjes.
Nadat ik in de bios de Default waardes heb geladen deed hij weer normaal.
Alleen kom ik nu tijdens het opstarten in een scherm:
Award software inc.
System configurations
Processor: Pentium 3
Cpu speed: 600mhz
en bij Primary master: LBA, UDMA2 blijft een wit balkje knipperen en gebeurd er verder niets meer.
Zodra ik in de bios iets probeer te veranderen voor de Primary master IDE loopt hij vast.
Ook bij het automatic IDE/HDD detect menu ofzo loopt hij vast.
Ik had gelezen dat oude moederborden harde schijven groter dan 8gb ofzo niet aankunnen, maar hij heeft het altijd goed gedaan met deze harde schijf.