harde schijf rammelt

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Bij het openen, opslan en sluiten van bestanden of documenten rammelt de harde schijf. Hij maakt een geluid alsof die los zit. Wie kan mij helpen om dit irritante geluid eruit te krijgen.
P.S. Alles zit goed vast; geen schroefjes los of zoiets.
Dan voor de te nemen moeite.
Groet,
Ruut

Al een oude schijf?
Kan zijn dat de lagers niet meer goed zijn.....

rammel

Nee; hij is pas een half jaar oud.

En voorheen deed hij dat niet?
Dan zou ik ermee terug gaan.....

Tja; er zal wel niets anders opzitten.
Dank voor je moeite.
Groet,
Ruut

Maak wel even een back up voordat je terug gaat.

De harde schijf rammelt. Het gekke is dat hij als een zonnetje loopt als hij gewoon aanstaat. De koeling werkt ook prima. Het geluid vindt alleen maar plaats bij openen, opslaan en sluiten en bij het overgaan naar een ander programma. Misschien komt de oplossing nu dichterbij?
Groet,
Ruut

is dit niet normaal dat hij dan meer geluid maakt als je erop bezig bent:confused: dit is bij mijn 3 schijven ook zo(waarvan 2 nieuwe)

Hallo

Tussen de regels door lezende , vermoed ik dat de h.d.d. aktiviteit normaal is , daar betrokken systeel veel te weinig "werkgeheugen" R.A.M. geheugen ter beschikking heeft , waardoor het o.s. , vermoedelijk x.p. konstant alles konstant moet "swappen" .

Uiteraard is dit ..... een vermoeden , zeker gezien het feit dat er bitter weinig info gegeven wordt .

Moest dit het geval zijn , dan sta ik versteld door het feit dat de lokale verkoper van betrokken schijf (schijven) u dit niet heeft vermeld , en u door laat sukkelen .

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Tussen de regels door lezende , vermoed ik dat de h.d.d. aktiviteit normaal is , daar betrokken systeel veel te weinig "werkgeheugen" R.A.M. geheugen ter beschikking heeft , waardoor het o.s. , vermoedelijk x.p. konstant alles konstant moet "swappen" .

Uiteraard is dit ..... een vermoeden , zeker gezien het feit dat er bitter weinig info gegeven wordt .

Moest dit het geval zijn , dan sta ik versteld door het feit dat de lokale verkoper van betrokken schijf (schijven) u dit niet heeft vermeld , en u door laat sukkelen .

Peter

dit is idd ongeveer hetzelfde van wat ik dacht en zei:) als je dit tog wil verminderen zal je meer RAMgeheugen moeten bijplaatsen en ook eens kijken hoeveel virtueel geheugen je gereserveerd hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan