harde schijf repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlasje79

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Heren,
ik heb een harde schijf "Toshiba HDD2E61" die ik wil repareren. Dwz. er staan waardevolle gegevens op en voordat ik een dure datarecovery wil laten uitvoeren wil ik het volgende eerst zelf proberen:
1. identieke schijf bestellen.
2. printplaat verwisselen van schijven.
3. aansluiten op laptop en hopelijk alles weer benaderbaar.

Heeft dit volgens jullie kans van slagen?
Mijn harde schijf is nu niet meer te benaderen in de bios, maar draait wel normaal. Het lijkt dus niet echt een probleem te zijn met de naald of platter ofzo. Ik wil dus verder ook niet aan het vacuumgedeelte komen. Puur printplaat verwisselen.

Ben benieuwd wat jullie ervan denken.

Zolang de schijf draait en het niet aan de naald of platter ligt is het de poging waard zou ik zeggen.

Klinkt als de juiste manier van werken/proberen.
Met de volgende link heb ik ooit iemand geholpen: OnePcbSolution , die een (niet meer verkrijgbare) harddisk ermee heeft laten herleven.
Je kunt verder (van diezelfde firma) de volgende video bekijken omtrent dit onderwerp: deze

Tijs.

Hmmmz, nice, dan ga ik dat eerst maar eens proberen. Filmpje laat idd exact zien wat ik wil proberen.
Ben benieuwd of het gaat werken!

Inderdaad, print verwisselen is een mogelijkheid.
Moet wel uit dezelfde fabriek komen en dezelfde productie periode hebben max 14 dagen verschil).

Laatst bewerkt:
@AenA: Lees dit even:
Mijn harde schijf is nu niet meer te benaderen in de bios, maar draait wel normaal. Het lijkt dus niet echt een probleem te zijn met de naald of platter ofzo. Ik wil dus verder ook niet aan het vacuumgedeelte komen. Puur printplaat verwisselen.

Die beschrijving komt bij mij, als eerste impressie, over als een controller/printplaat probleem.

Tijs.

@dnties
Klopt, dat schrijf ik toch ook.

Even twee opmerkingen aan de poster:
Een harde schijf heeft geen 'naald', maar lees/schrijf koppen.
Er is ook geen "vacuumgedeelte", maar een afgesloten gedeelte waar de grootte van de stof deeltjes beperkt is.

@AenA: Je hebt je bericht gewijzigd terwijl ik er op aan het reageren was. Fijn dat je (als eerste indruk) dezelfde conclusie trekt als ik.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan