Harde schijf + SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

karsb23

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Hallo Forum+gebruikers,

Ik heb de volgende vraag:
Is het mogelijk om ssd en de harde schijf samen te laten draaien?

Peter

Zie Toepassingen :

"SSD's worden ook gebruikt als "boot disk". Ook hier spelen de hogere lees- en schrijfsnelheden een rol. Omdat de prijs per Gigabyte opslagcapaciteit vooralsnog hoger is dan bij conventionele harde schijven wordt de SSD nog wel vaak gecombineerd met een "gewone" harde schijf voor het opslaan van data."

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/wiki/SSD

Je kunt de schijven in RAID0 draaien. Dan heb je de hele opslag samen alleen zal het wat slomer werken om dat de SSD sneller is.

Ik zou de SSD voor windows + de grote programma's/games die je het meest gebruikt daar op zetten. De rest op de gewone harde schijf net als al je documenten.

SSD gaat puur om de snelheid.

@Jobbes. Raid sets bouw je liefst met gelijke schijven. Zeker niet met schijven (SSD en HD) die gebouwd zijn volgens compleet verschillende technieken. Jouw voorstel heeft geen enkel voordeel boven het naast elkaar draaien van de 2 schijven.

Bedankt voor de informatie...
Bij de aanschaf van de componenten,
zal ik zeker de ssd ook kopen...
Nogmaals bedankt voor de informatie!:thumb:

Inderdaad, RAID is helemaal niet handig. Gewoon Windows en programma's die je veel gebruikt op de SSD en alle andere programma's en documenten op de harde schijf gooien. (wil je de status van dit bericht bovenaan op opgelost zetten?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan