Harde schijf stuk/onbereikbaar, ik wil mijn data terug!

• Onderwerp starter Onderwerp starter crmtd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Hallo Helpers,

Mijn windows Vista startte niet meer op.
Nu heb ik de C schijf eruit gehaald en een andere schijf geplaatst en windows 7 geinstalleerd, dus ik kan mooi bij het forum.

Er staan natuurlijk weer veel te veel bestanden op de C schijf die ik eigenlijk nog wil hebben.
Is dat nog van deze schijf te halen (zonder het naar een bedrijf te brengen en € 500 te gaan betalen.

Een andere schijf in de computer wordt op dezelfde stekkers dus wel herkend, dus die stekkers lijken goed en stroomaansluitingen zijn goed.
De schijf wordt ook in Windows 7 ook niet herkend, wel weer geprobeerd natuurlijk.

De schijf draait wel, dus dat vind ik veelbelovend, tikt niet.
Ik heb de printplaat gewisseld met een andere schijf en toen ging de schijf wel tikken, dus mogelijk is die printplaat net even anders.

Ik denk zelf dat er een kans is dat het toch die printplaat is, weet iemand een site waar je die kan bestelllen?

Weet iemand nog andere mogelijkheden om hem aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor elke reactie.

Heb je hem al als externe hardeschijf gekoppeld aan je pc?

Via usb is dat.
Kun je de data eraf trekken..

Heb je hem al als externe hardeschijf gekoppeld aan je pc?

Via usb is dat.
Kun je de data eraf trekken..

Ja, wil ook niet werken.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe je bijvoorbeeld nog in de bios of zo kunt kijken, maar bij Computer staat hij niet vermeld, hoor ook geen geluid bij aansluiten van de usb bijvoorbeeld.

Opnieuw opstarten,del indrukken.
Daar wordt hij misschien wel aangegeven,maar werkt toch niet meer.
Printje misschien verbrand?,onderop?
Welke schijf is het,enhoe groot.
Gef je toch weinig kans.
Het ene printje is het andere niet,al is hij hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Maar vertel toch printplaat nummer en welke schijf.
wie weet.

Fototje zouook leuk zijn,weerszijde.

Maar vertel toch printplaat nummer en welke schijf.
wie weet.

Fototje zouook leuk zijn,weerszijde.

Van het weekend ga ik nog wat info geven, ben net thuis, beetje te laat nu.

Wordt vervolgd, bedankt voor je input tot nu toe.

Fotos

Bijlagen

• CIMG6563.JPG
    CIMG6563.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 70
  • CIMG6564.JPG
    CIMG6564.JPG
    82,6 KB · Weergaven: 61
500 gig,barracuda.
Zo groot heb ik helaas niet.
Had je de print eral af gehad?
Andere kant is belangrijker.om te zien.
Daar kan iets verbrand zijn. Kan,he!

Schijf is momenteel bij een via via kennis, hopelijk krijgt die er leven in.:confused:

Ik heb hetzelfde probleem!!! HELLUUUP

Heb je vooruitgang geboekt? Ik heb precies hetzelfde met een SEAGATE BARRACUDA ST3500630NS. Wordt ook in debBios niet gezien. Ik heb ook al een andere printplaat (pcb) geprobeerd, er gebeurde iets meer, maar de schijf word nergens door gedetecteerd. Niet door de bios en ook niet door windows 7. Het gekke is dat mijn systeem van de ene op de andere dag niet wilde opstarten...helemaal dood. Ik ging eerst van de voeding uit. Na heel veel itproberen en uitsluiten bleek dat mijn moederbord, firewire kaart (pci), videokaart kapot waren. En dus ook mijn 2 SATA drives zijn totaal onbereikbaar....met mijn IDE drive is er niets aan de hand (systeemschijf)........heeft iemand een idee?

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan