Harde schijf super traag en bepaalde dingen niet bereikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flatiner

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hallo beste mensen,

Sinds een paar dagen was de computer van mijn vader in een keer super sloom ( aangekocht in 2010 ).
Op een gegeven moment kreeg hij een melding van windows dat de harde schijf kapot was en zo snel mogelijk een backup gemaakt moest worden.
Dus ik meteen een externe harde schijf eraan gehangen zegt hij dat hij geen backup kan maken..
Handmatig de bestanden benaderen wilt niet sommige wel na heel lang wachten.
Vervolgens een andere harde schijf in de computer gestopt en windows op geïnstalleerd om te kijken of het daadwerkelijk aan de harde schijf ligt.
En ja hoor hij deed het perfect. Daarna de 'kapotte' schijf aan mijn eigen pc gesloten in een keer start mijn pc super traag op en kan ik alleen de basis mappen op de schijf zien.
De mappen die 'beveiligd' zijn zie: C:/gebruikers/'pcnaam' kan ik helemaal niet meer bij en daar gaat het nou om daar staan belangrijke emails en 1000en foto's op..
Zou er nog wat van te redden zijn ? en hou zou ik dit het beste kunnen oplossen..

Groeten Wynand

Hallo,

Probeer het eens met ubuntu of je bij je hd kan komen?
Ubuntu kan je downloaden van www.ubuntu.com en op een cd of usb zetten. Ubuntu kent namelijk de beveiliging van mappen en bestanden van windows niet.

Mvg,

Martin de Groot

Hallo,

Heb ubuntu via hd geboot eerst zonder schijf dit duurde ongeveer 5min. Vervolgens met de 'kapotte' hdd en nu is hij al 12 uur bezig te booten.
Blijft op opstartscherm staan..
Als ik de harde schijf aansluit terwijl ik ubuntu al geboot hebt vindt hij de harde schijf wel alleen geeft hij een foutmelding aan dat hij niet bereikbaar is...

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan