harde schijf te warm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter joter
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
heb 3 harde schijven..

met speedfan krijg ik de volgende temperaturen:

temp1: 49
temp2: 55
hd1: 62
hd2: 66
hd3: 66
core: 52

wat zijn temp1 en 2 eigenlijk? en zijn deze temperaturen normaal of niet? want er staan overal vlammetjes bij behalve bij temp 1.

Zou maar eens wat aan de airflow gaan doen, schijven met die temp gaan nooit lang mee.

Denkelijk zijn die 2 bovenste de CPU, gemeten met de diode eronder, dus niet de core sensor, en de andere het moederbord, de northbridge van de chipset.

ik heb 2 harddisk silencers besteld (deze koelen de harde schijven ook)

maar moet ik mijn cpu en moederbord ook nog koelen? of zit dat wel goed?

airflow.gif

In dit geval bedoelde ik de tweede van de bovenste twee, als de schijven op afstand van elkaar, aan de voorkant hangen en een intake ventilator lucht er langs laat stromen, koelt dat de schijven, en wordt door de voeding en outtake fan de warme lucht naar buiten verplaatst.

Met alleen koelers voor harde schijven, heb je kans op meer lawaai en ook kans dat een deel van die warme lucht in de kast terecht komt, wat natuurlijk de temp inwendig niet ten goede komt.

nee dit zijn ook nog geluidsdempers.. dus van het lawaai heb ik dan geen last iig.. maar ik heb geen inwendige ventilator in mijn pc.. weet ook niet of dat nog wel past :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan