Harde schijf tikt tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
help...:(
ik doe mn pc aan...en na paar minuten hoor ik ineens *TIK* van mn maxtor-hd...
paar seconden later was de pc bevroren...
ik resetten...toen kwam de klik terug, maar ditmaal bij het opstarten...pc hing dus weer en ik weer resetten...

de klik komt elke keer terug nu...hij wil niet eens meer opstarten :( :mad:
is dit nu de beruchte "Klik des doods"?
zo ja, wat kán ik eraan doen?
zo nee, wat is het dan, en wat kan ik eraan doen?
 
met een bootdisk booten, als '98 je OS is.................

en na het booten hopen dat de hardisk nog een keer wil reageren op het commando c:

als 'ie dat doet dan kun je van daaruit proberen windows op te starten en lukt dat niet, pak dan een stuk of wat diskettes en maak als de sodemieter backups van je .doc .xls etc. etc. (voor zover dat nog kan)
 
Heb je topic titel maar ff aangepast *klik* was nu niet echt iets he verzin in het vervolg een goeie titel mensen snappen dan eerder waar iets over gaat ;)
 
Geplaatst door gast0225
met een bootdisk booten, als '98 je OS is.................

en na het booten hopen dat de hardisk nog een keer wil reageren op het commando c:

als 'ie dat doet dan kun je van daaruit proberen windows op te starten en lukt dat niet, pak dan een stuk of wat diskettes en maak als de sodemieter backups van je .doc .xls etc. etc. (voor zover dat nog kan)
win2k ;) (zie ook systeem ;))

@ tazman> jah, sorry...thnx :)
 
Hang de schijf als slave in een andere pc of in je eigen pc. Een vervanging aanschaffen kan geen kwaad, want het lijkt een mechanisch probleem.
 
Geplaatst door caveman
Hang de schijf als slave in een andere pc of in je eigen pc. Een vervanging aanschaffen kan geen kwaad, want het lijkt een mechanisch probleem.
als slave geeft ie dus geen problemen?
 
Geplaatst door aaajeetee

als slave geeft ie dus geen problemen?

Nee, hij bedoelt dat je hem als 2de schijf moet gaan gebruiken en geen belangrijke data er op moet zetten.

Ik ben bang dat je HDD er binnenkort helemaal mee ophoud. Deze klachten heb ik ook een aantal keren gehad.

Wat de oorzaak misschien ook kan zijn is een brakke molex stekker. Dit heeft bij mij de laatste keer het probleem verholpen.

Molex = Voedingsstekkertje.

Trouwens, heeft jou BIOS geen S.M.A.R.T functie? Zo ja, zet die eens aan en kijk of je een melding krijgt over een defecte HDD.

Succes!
 
Idd, ik was niet geheel duidelijk. Zelf heb ik pas een kapotte maxtor gehad, deze ratelde als een gek en werd door mijn bios niet meer herkend.

Toen ik deze als slave aan de pc hing, kon ik de schijf wel lezen vanuit windows en zo heb ik mijn gegevens gered.

Of dit bij aaajeetee ook werkt, kan ik niet voorspellen, maar het is het proberen waard.
 
Geplaatst door BrEeZeR


Nee, hij bedoelt dat je hem als 2de schijf moet gaan gebruiken en geen belangrijke data er op moet zetten.

Ik ben bang dat je HDD er binnenkort helemaal mee ophoud. Deze klachten heb ik ook een aantal keren gehad.

Wat de oorzaak misschien ook kan zijn is een brakke molex stekker. Dit heeft bij mij de laatste keer het probleem verholpen.

Molex = Voedingsstekkertje.

Trouwens, heeft jou BIOS geen S.M.A.R.T functie? Zo ja, zet die eens aan en kijk of je een melding krijgt over een defecte HDD.

Succes!
'k zal us ff naar de bios kijken...en anders dus ff andere molexstekker proberen?
kee...thnx beide :) :thumb:
ik probeer ff
 
hm...'k heb die SMART aangezet...toen bevroor ie ook
nu andere molexstekker...en nog geen problemen gehad *afkloppen*...
dus voor nu...bedankt :)
 
Ik heb dat ook alleen mijn pc bevriest niet en werkt perfect.

Ik heb het gevraagd aan broer en die heeft het ook gehad.
Een week daarna was zijn Harddisk gecrasht.

Dit getik heeft te maken met de laser van de harde schijf

Het beste wqat je kan doen is de harde schijf leeg maken weggooien en een nieuwe kopen.

Misschien vervelend maar het is zo.
Mijn PC doet het trouwens nog maar maakt wel veel herrie.
 
Laatst bewerkt:
een topic wat al 7 jaar oud is hoeft geen reacties meer te hebben.
daarom een slotje op deze vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan