harde schijf tikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertk1962

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Hallo, ik heb nu al enige forums nagelezen over tikkende harde schijven.
Ik heb hetzelfde probleem en ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de oorzaak hiervan.
Ik heb jarenlang met een pc probleemloos gewerkt totdat ik begon met het downloaden van films via een betaalde nieuwsgroep, dit betekent dus een grote belasting voor de harde schijf.
Nu zijn er inmiddels 3 harde schijven van o.a. Maxtor en Samsung gecrasht, de 1e was uiteraard al wat ouder maar de schijven erna waren nog geen 3 maanden oud. De schijf begint regelmatig rustig te tikken en geeft dan volle belasting aan en is daarna weer enkele seconden stil. De schijf werkt op dat moment dus niet meer.
Ik hoef geen antwoorden over back ups en garantie want alles wordt steeds probleemloos vergoed.
Wie oh wie kan mij vertellen wat ik moet vervangen (voeding?, moederbord? enz....)

Welkom op Helpmij.:)

ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. daarbij was de topic al een half jaar oud, dus niet actueel meer.

reactie

Sorry maar ik ben hier nieuw en kon niet vinden waar ik een nieuwe vraag moest starten.
Bedankt voor het verplaatsen.

Bert,
Je verwacht van een klok dat ie tikt maar van een harde schijf niet!
Alhoewel je wel weet hoe laat het is!

Ik heb dat ook eens bij de hand gehad met WD en Maxtor.
Tot 4x toe in korte tijd (interval enkele maanden).
De schijven zaten dicht boven elkaar in de bay gemonteerd.
Het was mij opgevallen dat ze nog al warm (heet) werden (7200rpm)
Na het 4e defect heb ik ze uit de bay gehaald en ze vertikaal met 2 componentenlijm
diagonaal vastgeplakt op de bodem van de kast waar ze beter in de luchtstroom stonden.

Hierna nooit meer problemen gehad.
Oude P4 draait nu, na jaren, nog steeds !

grtz gerrit

tikkende harde schijf

Meerdere reacties zijn uiteraard welkom maar ik wil bovenstaande 2 alvast bedanken voor hun tips.
Kan in ieder geval weer iets proberen :thumb:

Bert,
Je verwacht van een klok dat ie tikt maar van een harde schijf niet!
Alhoewel je wel weet hoe laat het is!

Haha, hier moest ik erg om lachen.

Ik heb eenzelfde probleem gehad. En mijn harde schijf was kapot.
Als je het vergelijkt met een grammofoonspeler. Dan moet je je voorstellen dat de naald de hele tijd terug naar het begin gaat. Met een harde snelheid. En dit is het tikkende geluid.
Dit was in ieder geval bij mij het geval.

(correct me if i'm wrong jongens..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan