Harde schijf uit HDD recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

incocknito

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar vind het nu al geweldig.

Het volgende heb ik aan de hand:

Van mijn HDD recorder heeft de dvd brander het begeven. Nu dacht ik dat ik de harde schijf zo kan aansluiten op mijn pc. Wat blijkt? Hij wordt wel herkend. Staat ook in de lijst van Hardware maar als niet geinitialiseerd en niet toegankelijk dus. Er staat bijna 70 gigabyte aan homemovies op en die wil ik graag overzetten.( direct op de pc met een capturedevice kan ook weet ik maar is heeeeel veel werk.)

Wie heeft voor mij een tip of suggestie?

bijvoorbaat dank

wat is het voor merk schijf? Ga eens op zoek op de website van de fabrikant naar drivers. Lukt het niet om hem met Windows in apparaatbeheer aan de praat te krijgen?

Het is een Maxtor. Ik heb al gekeken naar nieuwe drivers/ oude drivers. Apparaatbeheer zegt dat het apparaat en stuurprogramma goed werkt. In Setup van XP heb ik gekeken of hat apparaat wel aanstond. ja dus. Ergens anders had ik al gelezen dat pc inspector misschien mijn bestanden wel kon vinden. Hij leest de schijf wel als fixed disk in phisical drives maar in logical drive niet.

groet

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Bedankt, ik ben hem nu aan het downloaden, ik laat van de week weten of het gelukt is (tijd...) ontzettend bedankt voor de tip alvast.

groeten:thumb:

Ook dit werkt niet, ubuntu herkent wel een mass storage device maar wanneer ik hem aanklik komt er een pop-up met [can't mount device]:confused:

2-e aanpassing:

Ik heb net contact gehad met service center van de HDD recorder. Zij stellen dat het niet mogelijk is om de HD die op de recorder is geformatteerd op een computer af te spelen, laat staan bestanden zo over te zetten. een andere oplossing bieden ze niet.:(

Laatst bewerkt:
Ik heb net contact gehad met service center van de HDD recorder. Zij stellen dat het niet mogelijk is om de HD die op de recorder is geformatteerd op een computer af te spelen, laat staan bestanden zo over te zetten. een andere oplossing bieden ze niet.:(

Lijkt mij onzin, tenzij de fabrikant een eigen bestandssysteem heeft ontwikkeld.
Probeer met Ubuntu onder System > Adminstration > Partition Editor uit te vinden wat het bestandssysteem van de schijf is.

Wat is het merk en type van de hd recorder?

Hallo,

Ik heb gekeken, geeft aan unknown bij alle regels, herkent hem als schijfstation, maar niet gepartitioneerd; geinitialiseerd of welke vorm van eerd dan ook. Toch staan er filmpjes op.
Het is een Daewoo DHR8105 de harde schijf is een Maxtor 6L160P0 160 GB Quickview
IDE aansluiting en ik heb ook geprobeerd om de setting van master naar slave te zetten zonder resultaat. Ik ben bang dat DAEWOO een eigen manier heeft gevonden die niet herkend word. Bestaat er niet een progje die de schijf anders bekijkt dan partitie en files?

Groeten en bedankt!

Open in Ubuntu een terminal en type "sudo photorec".
Volg de instructies op het scherm.

Hallo (alweer, sorry)

Ik heb het geprobeerd, maar deze regel werkt niet. geeft aan [command not found]
ik heb zo'n beetje elke combinatie geprobeerd. met en zonder "" doe ik iets fout?
Als ik alleen photorec intik dan geeft ie aan dat ik iets moet installeren of activeren.
m.vr.gr.

photorec staat standaard op de Ubuntu cd.

Wel eerst een terminal geopend?

Het commando is "sudo photorec" (zonder de aanhalingstekens).

Als het niet lukt kun je proberen photorec te installeren (zie beschrijving in het engels).

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ubuntu is echt geweldig wat dat betreft. Die engelse uitleg glashelder en In principe na 15 uurtjes scannen alle files terug!!
MAAR....

Het lijkt of de files op de hD horizontaal zijn gestapeld en de scans zijn verticaal gemaakt.
Elk file een stapel plakjes van steeds een andere film. Ligt dit aan de manier van scannen en moet ik hem anders laten scannen? ( Nu heb ik hem op INTEL laten scannen omdat ik het niet zeker wist, maar voor ik weer 15 uur aan de slag ga eerst even advies vragen.

AenA ontzettend bedankt tot nog toe

Het lijkt of de files op de hD horizontaal zijn gestapeld en de scans zijn verticaal gemaakt.

Wat bedoel je hiermee?

Scannen in een andere mode dan INTEL kun je proberen, maar ik heb hiermee geen ervaring.

Toevallig gisteren ook een hd uit een recorder gerecoverd met hetzeflde resultaat: een aantal (grote en minder grote) mpeg bestanden, waarin stukjes van verschillend opnamen staan.

Ik vermoed dat de hd recorder intern een lijst (er staan naast mpeg bestanden nog ander bestanden op de schijf, die niet in Windows of Ubuntu leesbaar zijn) van al deze stukjes bijhoudt en deze bij het afspelen gebruikt om alles weer aan elkaar te plakken.

Het ging bij mijn klant om eigen opnamen overgezet van een oude video camera naar de hd recorder en ik heb in dit geval aangeraden om de belangrijke stukjes met een mpeg editor eruit te vissen.

In ieder geval een hele bewerkelijke operatie, maar voor onvervangbare beelden de enige oplossing denk ik.

Ik ga het wel proberen. In ieder geval kan ik inderdaad met de editor aan de slag (uiteindelijk) maar het gaat om heeel veel GB dus ik ga aan de slag met instellingen en hou je op de hoogte. In ieder geval ontzettend bedankt. Een virtuele :thumb: voor je hulp.

m.vr.gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan