Harde schijf uit laptop halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter dmdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dmdr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2016
Hallo,

onlangs is mijn laptop (Asus, 4 jaar oud, geen idee welk type) kapot gegaan. Eerst hield de oplaadpoort ermee op en later ging het scherm kapot. Niets wijst er dan ook op dat de harde schijf kapot is en om deze reden zou ik graag toegang krijgen tot de bestanden die zich daarop bevinden.

Nou heb ik in andere berichten gelezen over het verwijderen van de harde schijf uit een laptop en een filmpje bekeken over hoe dit in z'n werk gaat.
Ik vraag mij echter nog af of er consequenties verbonden zijn aan het zelf verwijderen van zo'n harde schijf, en dan is het bijzonder of de bestanden verloren kunnen gaan. Wat ik heb gezien is dat men enkel het klepje los schroeft, en daarna de harde schijf maar natuurlijk kan ik het hier ontzettend mis hebben, vandaar mijn vraag.

Tevens zou ik graag iets meer inzicht krijgen in wat ik moet doen nadat ik de schijf verwijderd heb. Ik weet dat een behuizing nodig is, maar op welke manier gaat dit verder in zijn werk?

Bij voorbaat dank.

Welkom bij de Helpmij.

De op schijf staande bestanden raak je niet kwijt.
Een voorbeeldje van hoe dat gaat, zie je hier.
Misschien is 't hetzelfde filmpje als dat je zelf al had gevonden?

Laatst bewerkt:
een behuizing is niet noodzakelijk, er bestaan vele sata naar usb kabels, die heb je voor een paar eurootjes.

Bedankt voor jullie reacties! Het is me nu duidelijk, ik ga vanavond maar eens aan de slag!

Voor alle zekerheid : ik schreef dat je de bestanden niet kwijt raakt, dat blijft ook zo, maar pas natuurlijk wel op met statische elektriciteit, andersoortige (kort)sluiting etc. etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan