Harde schijf verdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laceladie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Ik heb een nieuwe computer met een 2 T harde schijf. Nu geeft hij bij de c-schijf aan dat deze 1,76 TB is en bj de d-schijf 49,9 GB (recovery). Ik zou graag de verhouding ongeveer 500 GB voor C en 1500 GB voor de D willen hebben en liefst de recovery op een andere schijf als D. Ik heb al geprobeerd om de C-schijf te verkleinen en dat is wel gelukt, maar dan krijg ik een stuk wat geen naam heeft en ik slaag er niet in om deze een naam te geven (zou J moeten worden) en de D-schijf vergroten lukt niet (optie is grijs)
Ik ga ervan uit dat ik iets verkeerd doe, maar wat dan.
Ik heb Windows 7

Je hebt ook een 2 Tb harddisk, alleen ná formatering blijft netto over van wat je al aangaf, dus 1,76 +/- ;)

Dat was niet de vraag. Ik weet dat er altijd minder overblijft, alleen al door de verschillende manieren van tellen. Maar een enorme C-schijf en geen data D-schijf is heel irritant. Hoe kan ik dat veranderen?

Dat kan met een tooltje als Easeuse home edition partition manager http://www.partition-tool.com/personal.htm

Maar kijk wel uit wat u doet want u kunt met zo'n tooltjes heel wat om zeep helpen. Als u niets tot weinig weet van deze materie zou ik er niet aan beginnen en het aan een ervaren iemand overlaten.

Wellicht kan dit helpen!

Formatteer de schijf en zet windows er opnieuw op. Ja kan dan opgeven in hoeveel stukken je de schijf wilt verdelen. C voor windows, D voor ? en nog een stuk voor wat jij wilt. Daarna de installatie van windows zijn gang laten gaan.

Als je niet wilt formatteren kan je ook een programma als partition magic gebruiken.

Let op! maak altijd eerst een back-up van je systeem. Maar daar waarschuwd windows en PM je ook voor.

groet,

John

Bedankt voor de antwoorden. Op zich heb ik redelijk wat computerervaring, maar dit is nieuw voor mij. We hangen er een externe harddisk achter voor alle data en laten het maar zo. Maar bedankt, zal het opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan