harde schijf "verdwenen"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloempje24

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Dag allemaal.

Sinds een paar dagen zit ik met een groot probleem. Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar via het programma 'driver detective' was ik allerlei drivers het upgraden op mijn pc. De pc daarna uitgezet en gistermorgen weer aangezet. Opstarten ging moeizaam en uiteindelijk bleef de computer 'hangen' in een scherm voordat windows ingeladen wordt. Het blijkt dat mijn harde schijf (een seagate barracude 7200.11) niet meer herkend wordt :mad:

Van alles geprobeerd: windows xp installatie (ziet geen schijf), windows 7 installatie (ziet geen schijf), kast open en data en power cable gecontroleerd... allemaal geen oplossing. De harde schijf is gewoon warm en je voelt iets bewegen aan de binnenkant. De harde schijf lijkt dus niet stuk...

Heeft iemand een idee of ik de schijf kan laten detecteren door mijn pc? Of zit er niets anders op dan de harde schijf weggooien en een nieuwe plaatsen?

Alvast bedankt voor iedere reactie!

Kan je nog een systeemherstel doen middels de opstartopties?
Dit soort programma's werken in het geheel niet. ben er niet een tegengekomen die naar behoren werkt.
Beter is de gewone updates (al dan niet handmatig) uit te voeren van de fabrikanten zelf.

Kan je nog een systeemherstel doen middels de opstartopties?
Dit soort programma's werken in het geheel niet. ben er niet een tegengekomen die naar behoren werkt.
Beter is de gewone updates (al dan niet handmatig) uit te voeren van de fabrikanten zelf.

Dank je voor je reactie. Ik kan helaas helemaal niets meer doen. Doordat de harde schijf niet meer herkend wordt start de pc niet meer op. Ik kan enkel in bios en werken met boot disks.

Mijn gevoel is dat het een hardwareprobleem is (geen softwareprobleem). Dat gevoel komt doordat een windows 7 installatie ook niet lukt doordat in het set-up menu van de installatie windows geen enkele partitie ziet :-(

Wordt je hd wel herkend in je bios?
Doe anders eens een bios reset.

Kijk anders eens met een ubuntu cd. Die kan je opstarten zonder te hoeven installeren. Als er een probleem is met je hardware zie je dat gelijk.

Laatst bewerkt:
Wordt je hd wel herkend in je bios?
Doe anders eens een bios reset.

Kijk anders eens met een ubuntu cd. Die kan je opstarten zonder te hoeven installeren. Als er een probleem is met je hardware zie je dat gelijk.

De harde schijf zie ik nergens in mijn bios staan. Ik heb wel alle menu's doorgelopen van voor tot achter.
Het enige wat ik voorlopig in bios heb gedaan is het terugzetten naar de standaardwaarden. Bedoel je met een bios resetten dat hardwarematig doen, dus ergens bij het moederbord een resetknopje of jumpertje veranderen? Daar heb ik geen ervaring mee. Ik kan wel ergens opzoeken -hoe en wat- maar liever probeer ik eerst je andere tip: de ubuntu cd.

Ik heb de download aangezet. Een flink bestand. Zal wel wat uurtjes duren voordat ik deze tip kan proberen.
Na het proberen stuur ik uiteraard feedback.

Alvast bedankt voor het aandragen van deze optie.

Niet alleen de kabels controleren, haal ze ook eens los en plaats ze terug.

Niet alleen de kabels controleren, haal ze ook eens los en plaats ze terug.

Gedaan. Tenminste: de sata power en data kabel bij de hd losgemaakt en weer verbonden en de plek waar ze richting het groene dual core vlak waar sata II staat ook losgemaakt en weer verbonden. Er zijn meer kabels die bovenin een doos ergens verdwijnen. Ik weet niet of dat de processor of het moederbord is, maar de kabels verdwijnen daar echt in. Kun je niet zomaar losmaken.

P.s. Ubuntu vindt ook geen harde schijf...

Schijf er uit halen en bij een andere computer er bij in hangen.

Als je niemand kent die zoiets voor je kan doen en je weet het zelf ook niet, wees dan verstandig en ga naar de winkel.
Zometeen maak je meer kapot dan je lief is.

Schijf er uit halen en bij een andere computer er bij in hangen.

Als je niemand kent die zoiets voor je kan doen en je weet het zelf ook niet, wees dan verstandig en ga naar de winkel.
Zometeen maak je meer kapot dan je lief is.

Dat ga ik zeker proberen. Ik zal tzt (zal best een paar dagen duren) een nieuwe reactie plaatsen.

Dat ga ik zeker proberen. Ik zal tzt (zal best een paar dagen duren) een nieuwe reactie plaatsen.

Inmiddels een nieuwe harde schijf geplaatst die (gelukkig) wel werkt. Waarschijnlijk is de schijf dus toch stuk geweest (een hardwareprobleem). Iedereen bedankt voor de reacties!

Hang de schijf er nog wel als 2de bij in, misschiend at hij dan wel gezien word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan