Harde schijf verkeerd na partitiemagic

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een comp van iemand die met partition magic geprobeerd heeft een tweede partitie te maken.
Dit was hem niet gelukt, en het resultaat is dat de comp opstart met een blauw scherm.
Als ik probeer via veilige modus of andere opties op te starten krijg ik steeds een blauw scherm.
En als ik de Win XP cd erin doe, krijg ik alleen de opties om te installeren op de c schijf NA formateren. Maar er staan nog veel gegevens op, die de gebruiker terug wil hebben.

Wie o wie heeft een suggestie ?

Partitie naar de gallemiezen, bekijk dit maar eerst even:( bij wijze van leesvoer....
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=455235
Je kan proberen of je met een van de bartPE-schijven of Ubuntu/Knoppix bij de C: schijf kan komen maar ik denk van niet. Ik heb wel vage hoop dat een van de door de FAQman genoemde partitiemanagers redding kan brengen maar probeer eerst met bijv HDClone (zit op UBCD) een kopie te maken van die C:-schijf.

t is een schijf van een laptop..
Ik heb wat proggies geprobeerd, maar de schijf is onleesbaar en beschadigd...
Pfff... strakke suggesties?

Zoals al genoemd, kijk eens of je met een ubuntu live cd nog bij de bestanden kan komen? Dan kan je ze vervolgens kopiëren naar een andere HDD/USB stick.

ik krijg de melding dat de schijf onleesbaar is... Ook na bovenstaand proggie..

Ik heb ooit eens een proggie gehad dat parties herkende van voor een nieuwe installatie.. En deze ook weer herstelde.. Maar.. Ik heb dat niet meer en weet ook niet meer hoe dat heet.

Omdat ik toch al genoemd wordt in een gelinkte discussiedraad (zie posting van Minal):
1. Je kunt een 2.5 inch schijf ook aan een andere computer hangen, m.b.v. apparaten zoals deze set of deze set of deze set.
2. De Ubuntu Live CD kun je downloaden vanaf deze pagina
Zodra gebrand (bijv. met Nero (Recorder -> Burn Image..) danwel ImgBurn (Write image file to disc)) kun je hier lezen vanaf "How-To LiveCD Ubuntu" dat je van de cd moet opstarten en dan moet kiezen voor "Try Ubuntu without any change to your computer". Ga niet met de rest van de tekst eronder experimenteren (oftewel: Start niet GPartEd). Richt je alleen op het redden van informatie naar memory-stick etc.

Succes,

Tijs.

ik krijg de melding dat de schijf onleesbaar is... Ook na bovenstaand proggie..

Ik heb ooit eens een proggie gehad dat parties herkende van voor een nieuwe installatie.. En deze ook weer herstelde.. Maar.. Ik heb dat niet meer en weet ook niet meer hoe dat heet.

Kun je niet beter naar een erkende vakman gaan? We kunnen je nog 100en tips geven (zoals het gebruik van TestDisk, die ook in die gelinkte discussiedraad wordt genoemd), maar ik ben bang dat er dan meer kapotgemaakt wordt dan gered.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan