Harde schijf verplaatsen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nout15

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
32
Me computer is vercrackt door virussen, maar er staan nog wel wat bestanden op die ik zou willen gebruiken. Daarom zou ik mijn harde schijf willen overplaatsen naar een andere computer, de bestanden eraf halen, de harde schijf terugplaatsen, en dan windows opnieuw installeren. Hoe kan ik mijn harde schijf verplaatsen?

groetjes nout
 
Waarom zou je die moeite doen?
Ga op de machine naar schijfbeheer en verklein de Windowspartitie met bijvoorbeeld 75 giga. Om de nieuw onstane partitie te kunnen gebruiken moet je 'm eerst formatteren en dus wordt íe virusvrij.
Zet op die partitie nogmaals Windows en haal de bestanden van de ouwe Windows partitie af. (Scan ze wel na het verplaatsen!!!)
Formatteer tot slot de hele handel en je bent klaar.
 
Waarom zou je die moeite doen?
Ga op de machine naar schijfbeheer en verklein de Windowspartitie met bijvoorbeeld 75 giga. Om de nieuw onstane partitie te kunnen gebruiken moet je 'm eerst formatteren en dus wordt íe virusvrij.
Zet op die partitie nogmaals Windows en haal de bestanden van de ouwe Windows partitie af. (Scan ze wel na het verplaatsen!!!)
Formatteer tot slot de hele handel en je bent klaar.

Dat is nou hetgene wat niet wil lukken, ik kan niet meer op m'n pc. Maar ik heb 2 hardeschijven, en er zit een of andere platte kabel tussen ofzo? wat moet ik daarmee
 
Maar als ik nou die 2 harde schijven naar een andere computer overplaats, dan heeft dat tog eigenlijk geen **** zin?Want het virus staat op m'n harde schijf. XD of heb ik het mis? De bestanden die ik nodig heb, staan op de D: Schijf, en de map WINDOWS en System32 enzo, staan op de C: schijf, kan ik hieruit opmaken dan de D: de slave is en C: de master? of heb ik het fout
 
Laatst bewerkt:
Oké, ik denk dan dat de virussen op mijn C: schijf staan, en als ik dan de D: schijf, de slave, nou aansluit op een andere computer, heeft dat dan geen negatieve effecten denk je?
 
Nee, maar wat win je daarmee?

Nou dan behoudt ik mijn bestanden, die zet ik op een externe harde schijf, en dan sluit ik alles weer aan, en installeer windows opnieuw. Daarna zet ik die bestanden die ik eraf heb gehaald er weer op, en dan ben ik klaar? Dit is mogelijk toch?
 
Hoe krijg je ze eerst op D?

Kijk, ik heb nu een verneukte computer waar ik niet meer opkan, die computer heeft een D: Schijf, de slave en een C: schijf , de master. De virussen staan op mijn master. Dus koppel ik de D los, en installeer die bij een andere computer. Nu kan ik hopelijk weer bij mijn bestanden. Deze bestanden zet ik op een externe harde schijf. Dan sluit ik de D: schijf weer aan bij mijn verneukte computer, en installeer ik windows opnieuw zodat ik met 2 lege schijfen zit. Nu staan de bestanden die ik nodig heb op de externe harde schijf, die sluit ik weer aan op me computer, waar windows inmiddels is geinstalleerd. en ik heb mijn bestanden weer. Dit is ongeveer mijn plan. Is dit ook mogelijk?
 
Als de bestanden op die D staan, ja dan gaat dat werken.

Oké,:thumb: heel erg bedankt voor je hulp en je snelle reacties. Nu weet ik tenminste of ik mijn andere computer hiermee niet vercrack. Nogmaals bedankt!!

Groetjes Nout
 
Oja, nog 1 vraagje, ik heb vanmiddag mijn C: en D: schijf eruit gehaald, maar ik weet niet meer welke schijf nou welke is...:S Kan ik dit van de buitenkant bepalen? of is dit niet mogelijk.
 
Ja, kijk naar de jumpers achterop. De C heeft de master jumper instelling.
 
godver, ik kom er net achter dat ik maar 1 harde schijf heb.
Ik was aan het ***ten met me dvd-stations, heel dom ja ik weet het.
maar het gaat om een SATA Hard Drive. Hoe krijg ik nou mijn bestanden eraf??
:S:S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan