Harde schijf vervangen, compatibele nieuwe schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Beste,

ik ben zelf een leek in het herstellen van computers, vroeger heb ik er wel enkele opengegooid en helaas de laptops verpest maar nu dringt er zich weer een herstelling aan.

Enkele maanden geleden gaf de laptop van m'n moeder een SMART melding dat er een probleem was met de harde schijf.
Na even opzoeken bleek dit een melding dat de harde schijf op het einde van de levensduur was, dus een back-up gemaakt en verder gewerkt vanaf een externe HDD.

Nu is de moment aangebroken waarop de laptop de geest gegeven heeft.
het is een Fujitsu Siemens Lifebook Amilo Li 1818
al aardig oud maar ze wil hem toch terug gebruiken, nu wil ik het wagen om de harde schijf te vervangen maar welke harde schijf moet ik hiervoor gebruiken?

Softwarematig kon ik genoeg gegevens vinden, maar dat is nu onmogelijk geworden...
Na wat googlen vond ik dit al:
120 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm

maar ik denk niet dat dat me genoeg zegt..
op conrad kan ik bijvoorbeeld al niet echt zeggen welke harde schijf zou passen..

Ik heb ook een 2dehands zelfde computer gezien (wel een QWERTY-uitvoering) voor 125 euro, is dit misschien een goedkopere oplossing i.p.v. een nieuwe harde schijf?

Hopelijk kunnen jullie me helpen...

Zouden deze kunnen kloppen: http://www.replacedirect.be/categor...ml?max=undefined&psort=pop&page=1&prrel=46469

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Je zal een 2,5 inch hd moeten kopen zoals deze bv. kijk niet naar de 300 werkt gewoon is naar beneden compatible en ik zou niet die tweedehands nemen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan