Harde schijf vervangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0485c
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

0485c

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2014
Hallo,

Onlangs is de harde schijf van mijn pc(HP Pavilion media center m8000, windows 7) gesneuveld. Ik heb deze vervangen door een nog werkende schijf van een andere pc(HP pavilion media center m7000, windows xp). Als ik de computer nu opstart werkt alles prima tot het moment dat je het windows logo ziet en hij begint te laden, dan krijg ik een blauw scherm met de volgende melding:

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten.
Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

controleer de computer op virussen. verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd.
controleer of de vaste schijf op de juiste manier is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.

technische informatie:

STOP: 0x0000007B (0xF789E524, 0xc0000034,0x00000000, 0x00000000)

iemand een idee hoe nu verder? die nieuwe schijf is sowieso niet kapot en van virussen is ook geen sprake dus ik weet het niet meer.

alvast bedankt!

Kennelijk heeft de m8000 andere hardware en daarop loopt de op die schijf geïnstalleerde Windows stuk. Installeer dus Windows opnieuw.

In het XP tijdperk was Bill Gates erg bezorgd dat mensen zouden proberen een PC te starten met een kopie van een systeemschijf van een andere PC.
Dat wilde hij niet, want dan zouden ze geen licentie hoeven te kopen.
Dus heeft hij een vingerafdruk van de PC op het OS gezet. Hierdoor start de vreemde PC niet op.
Alleen de eigen PC met zijn eigen drive werkt.

Je kunt er natuurlijk altijd Win7 op zetten.

Hehe, werkt met dezelfde chipset prima hoor @Eric en bij een Intel mag het zelfs een andere zijn.

V.a. Vista wordt de bios gekoppeld maar zelfs met W7 wil het nog wel eens lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan