Harde schijf vliegt er steeds uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter migi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

migi

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb sinds kort een nieuwe HD aangeschaft, een Samsung HD642JJ 640 GB, SATA2 schijf. Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik de HD installeer in mijn pc ziet Windows hem gewoon en wordt hij netjes automatisch geinstalleerd. Ik verdeel de HD in 2 partities, 1 voor spellen en 1 voor downloads. Maar elke keer als ik de HD zwaar belast (downloads wegschrijven op de schijf, WinRar draaien, Quickpar draaien of gewoon een spel installeren op de schijf) stopt de HD ermee. Ik krijg dan de windows foutmelding: 'Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt, gegevens zijn verloren gegaan'. Vervolgens zie ik de HD niet meer in windows (deze computer en apparaatbeheer). Als ik de pc dan weer opnieuw opstart is de schijf er weer.

Ik heb de schijf al een keer teruggestuurd omdat SMART aangaf dat hij stuk was. Ik heb nu sinds 2 dagen de nieuwe schijf in huis maar nog steeds hetzelfde probleem. Bij deze schijf geeft SMART aan dat hij helemaal gezond is. Verder heb ik het geheugen van mijn pc getest met MEMtest, dit was ook helemaal in orde. Ik heb het vinkje bij 'schrijfcache inschakelen' uitgezet maar nog steeds het probleem.

De kabel waarmee de HD verbonden is met mijn moederbord is net nieuw.. Ik heb al een aantal andere posts gelezen over een soortgelijk probleem maar ik kom er echt niet uit. :(Kan er iets anders stuk zijn in mijn pc?

Specs:

Windows XP Professional SP2
Asus A8V-MX moederbord
AMD Athlon 64 3200+
1024MB Geheugen
Samsung HD642JJ 640 GB, SATA2
Maxtor 6L080L0 80 GB ATA
Nvidia Geforce 6600
Voeding: 350W
Lite-On DVD-brander
LG DVD-speler

Kan iemand een oplossing bedenken?
Alvast bedankt,

Mvg,

Miguel

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb sinds kort een nieuwe HD aangeschaft, een Samsung HD642JJ 640 GB, SATA2 schijf. Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik de HD installeer in mijn pc ziet Windows hem gewoon en wordt hij netjes automatisch geinstalleerd. Ik verdeel de HD in 2 partities, 1 voor spellen en 1 voor downloads. Maar elke keer als ik de HD zwaar belast (downloads wegschrijven op de schijf, WinRar draaien, Quickpar draaien of gewoon een spel installeren op de schijf) stopt de HD ermee. Ik krijg dan de windows foutmelding: 'Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt, gegevens zijn verloren gegaan'. Vervolgens zie ik de HD niet meer in windows (deze computer en apparaatbeheer). Als ik de pc dan weer opnieuw opstart is de schijf er weer.

Ik heb de schijf al een keer teruggestuurd omdat SMART aangaf dat hij stuk was. Ik heb nu sinds 2 dagen de nieuwe schijf in huis maar nog steeds hetzelfde probleem. Bij deze schijf geeft SMART aan dat hij helemaal gezond is. Verder heb ik het geheugen van mijn pc getest met MEMtest, dit was ook helemaal in orde. Ik heb het vinkje bij 'schrijfcache inschakelen' uitgezet maar nog steeds het probleem.

De kabel waarmee de HD verbonden is met mijn moederbord is net nieuw.. Ik heb al een aantal andere posts gelezen over een soortgelijk probleem maar ik kom er echt niet uit. :(Kan er iets anders stuk zijn in mijn pc?

Specs:

Windows XP Professional SP2
Asus A8V-MX moederbord
AMD Athlon 64 3200+
1024MB Geheugen
Samsung HD642JJ 640 GB, SATA2
Maxtor 6L080L0 80 GB ATA
Nvidia Geforce 6600
Voeding: 350W
Lite-On DVD-brander
LG DVD-speler

Kan iemand een oplossing bedenken?
Alvast bedankt,

Mvg,

Miguel

Ik denk dat dit aan je voeding ligt, gewoon een kwestie van te weinig watts.

Ik denk dat dit aan je voeding ligt, gewoon een kwestie van te weinig watts.

Ik zat zelf ook al in die richting te denken, maar vreet zo'n HD zoveel meer stroom dan? En kan ik ergens mee testen of mijn voeding voldoende is voor de hele configuratie?

Miguel

Dan zou de voeding kapot moeten zijn, want op zich is 350W meer dan genoeg voor die pc!

Kan ik dat op 1 of andere manier testen?

Ik heb in mijn BIOS gekeken naar de voltages, die zijn als volgt:

Vcore: 1.49
3.3V: 3.36
5V: 5.27
12V: 12.35

Als ik in Speedfan kijk, zie ik de volgende voltages:

12V: 12.3
AVcc: 3.36 <--- Ik weet niet wat dat is..ik denk de 3,3V??
5V wordt niet weergegeven in Speedfan.

Ook nog met de multimeter getest:

3,3V: 3,3V
5V: 5,1V
12V: 11V

Kan iemand mij vertellen of deze waarden goed zijn?

Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn BIOS gekeken naar de voltages, die zijn als volgt:

3.3V: 3.36
5V: 5.27
12V: 12.35

Als ik in Speedfan kijk, zie ik de volgende voltages:

12V: 12.3
AVcc: 3.36 <--- Ik weet niet wat dat is..ik denk de 3,3V??
5V wordt niet weergegeven in Speedfan.

Ook nog met de multimeter getest:

3,3V: 3,3V
5V: 5,1V
12V: 11V

Kan iemand mij vertellen of deze waarden goed zijn?

Niemand...???:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan