harde schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomaweg

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
ik heb xp over windows 98 gedraaid maar hd blijkt nu bijna vol te zijn 5gbyte maar zoveel programma's staan er niet op hoe krijg ik meer ruimte?:( :(

Is je harde schijf maar 5 Gig? XP inclusief alle updates zijn al een paar GB (4??)

Ik raad je aan weer win98 te installeren, of een grotere harde schijf in te bouwen.

Een te kleine harde schijf werkt niet prettig (meldingen schijf vol e.d.) en zal trager werken.

Let wel, grotere harde schijven (meer dan 40 GB)op oudere pc's zullen niet herkend worden. Daarvoor moet je meestal het Bios upgraden.

tanja de c schijf is maar 5 gb en de d schijf 70gb niet echt goed gedeeld kan dat nog veranderd worden en hoe dan ?

5GB is idd weinig voor XP, daarvoor kun je het beste 10-15 GB reserveren.
Games en programma's kun je dan indien mogelijk het beste op de d: installeren.

Je kunt de schijfindeling met Partition Magic veranderen zonder dataverlies.

Als je die niet hebt kun je de indeling veranderen met fdisk.

Dan ben je wel alles wat op de schijf staat kwijt en moet je dus data die je wilt houden backuppen.

Als je het eerst even zo wilt houden zou je eerst kunnen kijken of er nog veel is wat eraf kan.

Allereerst, klik in verkenner met de rechter muisknop op c: en kies voor Eigenschappen.
Klik dan op de knop Schijfopruiming. Hij gaat nu rekenen. Klik in het volgende scherm op tabblad Meer opties en vervolgens bij Systeemherstel op opruimen.

Nu heb je als het goed is al aardig wat schijfruimte erbij.

Download nu Disk Cleaner en installeer het programma op de D: schijf. Start het programma, vink alles aan en klik op Clean.

Hoeveel schijfruimte heb je nu na deze handelingen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan