Harde schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aukesss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Hallo,

Ik heb een C schijf waar alleen de standaard progjes op staan en verder niks. Deze is ruim 10 Gig en toch bijna vol, nog een paar 100 MB te gaan?? In de bijlage is te zien dat de mappen Docs&Settings (terwijl ik mijn pics en docsop een andere schijf zet!!) en Windows het meeste aandeel hier in hebben. In docs en settings heb je ook eigenaar en all users. Kan ik deze map niet verplaatsen ofzo om meer ruimte te creeren??

Bijlagen

• c schijf 10 g.jpg
    c schijf 10 g.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 49
Maak de mappen "Temp" en Temporary Internet files eens leeg, die staan in:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings.

De mappen zelf laten staan!!

Let op,
Local Settings is een verborgen map.

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Laatst bewerkt:
500 MB meer vrije ruimte. Jippie, schiet dus niet echt op. Wat kunnen we nu eens doen...

In mijn bijlage in de eerste post had ik bij Docs&settings en windows de gebruikte schuifruimte geschreven, maar goed nu met treesize gedaan (Zie bijlage) en wat ik dacht kwam uit :)
Wat nu?

Bijlagen

• treesize.jpg
    treesize.jpg
    29,5 KB · Weergaven: 40
Da's mooi, maar welke map in "Documents en Settings" is het, die zoveel ruimte inneemt.;)

Ahum ja dat was ik ff vergeten. Zie de bijlage maar weer :o

Bijlagen

• mappen.gif
    mappen.gif
    98,3 KB · Weergaven: 76
wat ik niet begrijp waarom,
C:\Documents and Settings\Eigenaar\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook, 879MB in beslag neemt.

Download hier vandaan eens Disk Cleaner:
http://home.wanadoo.nl/j-pv.haastert/overig/dcsetup.zip.
Even uitpakken in een mapje en op het icoontje klikken.
Dan laten installeren en meteen een vinkje neerzetten, aan het eind van de installatie, bij "Run disk Cleaner".
In het schermpje wat dan opent bij de eerste 9 zeker een vinkje zetten en voor de rest even kijken of daar nog wat gevonden is, als dat zo is een vinkje erbij zetten.
Daarna op "Clean" klikken.

Disccleaner gedraaid, nu 980 MB vrij...mondejesmaat.
Uhm Outlook, tja ik bewaar alle mails, ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn??

nou die mailtjes kun je verwijderen als daar niets belangrijks tussen zit.
ook he ik de map servicepack uninstall verwijderd is ook weer 400 mb.
daarna zou ik de mappen eigenaar en documents and settings eens kritisch bekijken en opruimen waar mogelijk is.
Is het nog te weinig zou ik gaan sparen voor een grotere HDD.

Laatst bewerkt:
OK mailtjes verwijderd, servicepack files, nou zag ik windows map het volgende (bijlage) Kunnen die blauwe mapjes ook weg?? En wat zijn het eigenlijk??

Bijlagen

• wat.jpg
    wat.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 45
Dat zijn de un-installatie bestanden van je window updates.
Je kunt ze verwijderen, maar dan kun je met eventuele problemen de updates(hotfixes) niet meer verwijderen.

Waarom die map van Outlook zo groot is, is zoals hij zegt van zijn .pst bestand. Ik heb er eentje van bijna 2 gig. Als je veel bewaard wordt hij heel groot.

Je kunt ook nog even Cleanmgr intypen bij Start > Uitvoeren/Run

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan