Harde schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

WoordKeuZe

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2004
Berichten
92
Ik weet niet of ik hier goed zit maargoed, het verhaal:

Ik heb 2 harde schijven in mijn computer waarvan ik er 1 heb opgedeeld in een C en een D schijf.

Mijn C schijf is 4 gb, mijn D is 7 gb en mijn E is 120 gb.

Ik gebruik mijn C schijf puur alleen voor windows, installeer er voor de rest niks anders op. Nu zegt windows steeds: er is nog nauwelijks ruimte op uw C-schijf... maar als ik ruimte ga vrijmaken is dat kennelijk niet voldoende. Waar kan het aan liggen dat mijn C-schijf zo vol staat terwijl er alleen windows op staat? Vroeger was mijn C-schijf maar 2 gb, en toen had windows xp altijd minimaal 200 mb over om te kunnen functioneren. Ik heb al meerdere malen schijfopruiming gedaan etc maar het baat niet. Dingen die ik bijv. via msn messenger krijg die sla ik ook niet op me C-schijf op maar op mijn F. In principe gaat er niks op me C-schijf.

Wie weet waar het aan ligt?

Bij voorbaat dank!
 
je temp file in windows kan volzitten.
Je prefetch map kan ook volzitten.
heb je in de internet explorere al je bestanden en cookies al eens gewist kan ook verhelderend werken.
de bovengenoemde mappen kun je leeg maken dus niet weggooien.
 
Mijn prefetch & temp mappen zijn gezamenlijk goed voor 4,7 mb... daar kan het dus denk ik niet aan liggen :D
 
Beetje moeilijk te zeggen zo maar bedenk wel dat windows veel meer opslaat dan jij weet. Als je gaat kijken in doc en sett/gebruiker/application data schrik je je rot...en dat is maar het topje ...aan 3 of 4 Gb ben je zo en zeker als je een paar gebruikers hebt ingesteld.....
 
Ik ben enige gebruiker

Ik heb sinds zaterdag pas weer internet (een jaar lang zonder, deze pc is nieuw en heeft pas sinds zaterdag dus toegang tot internet)

Voordat ik op internet zat had ik aan 2 gb voldoende, nu zegt die dat ik ruimte te weinig heb

alhoewel, als ik nu kijk naar mijn vrije ruimte op mijn c-schijf geeft die 450 mb vrij aan
net was dat amper 18 mb
 
Voor WinXP vind ik 2Gb aan de zéér krappe kant. Je temp. internet files, ed... het kan hoog oplopen. Ik persoonlijk zou er 10Gb van maken. Maar wie ben ik
 
Dat wil ik ook doen! Maar vroeg me af waar die data vandaan kwam... het is in principe vanuit het niets want mijn temp files zijn allemaal leeg enzo

voor de rest download ik weinig tot niks, internet ik amper (alleen bankzaken) en kijk ik een filmpje. Daar blijft het bij
 
Hoe heb je systeemherstel ingesteld? 12% van de schijfruimte? Dit zou je terug kunnen brengen naar het minimale.:)
 
Rechtsklik op deze computer, kies voor eigenschappen, tabje systeemherstel. Het schuifbalkje helemaal naar links zetten.:)
 
en waar staat je page bestand op ?
die kan ook leuke waarde aan nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan